בקצרה:
  • האסטרל יהיה ניסיון שלישי לרנו בקטגוריה
  • עם שתי אפשרויות - בנזין או היברידי
  • טווח המחיר: בין 175 ל-250 אלף שקל
טייק 3 לפנאי: אסטרל הוא הנציג החדש של רנו בקטגוריית הפנאי-קומפקטי, מחליפו של הקדג'אר הוותיק והלא מצליח, שבתורו החליף דגם לא מצליח אחר, הקוליאוס הראשון. מה שמסביר גם מדוע - בשונה מהמקובל - בחרה רנו בשינוי שם דגם כדי להציג אותו כחדש.
כבסיס משמשת פלטפורמת CMF-CD המודרנית של רנו-ניסאן, עם ממדים גדולים מהקדג'אר. הוא ארוך ממנו ב-6 ס"מ (451 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-2 ס"מ (266.5 ס"מ). אפשרות כיוון למרחק של הספסל האחורי (16 ס"מ לפנים-אחור) אמורה לאפשר מרחב מחיה טוב משמעותית ליושבים מאחור, או הגדלה של נפח תא המטען (575 ליטר בבנזין, 555 ליטר בהיברידי).
סיוע חשמלי: מערכת ההנעה ההיברידית בגרסה הבכירה (250 אלף שקל) היא במתכונות הייחודית של רנו, עם מנוע שלושה צילינדרים בנזין-מוגדש בנפח 1.2 ליטר (131 כ"ס), ושני מנועים חשמליים (67 כ"ס ו-34 כ"ס) בהספק כולל של 200 כ"ס. העברת הכוח לגלגלים הקדמיים מתבצעת דרך תיבת הילוכים מקורית (ארבעה למנוע הבנזין, שניים לחשמלי) ללא מצמדים, כשהמנוע החשמלי הצנוע מהשניים משמש לשילוב בין יחסי העברה, כמתנע למנוע הבנזין, וכמו כן כגנרטור לסוללה.
הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 8.4 שניות ולדברי רנו, מערכת ההנעה מאפשרת לבצע 80% מהנסיעות בעיר בכוח חשמל בלבד עם הבטחה להקטנת הצריכה ב-40% בהשוואה למערכות היברידיות אחרות. יהיה מעניין לבחון את ההצהרה הזו על כביש מקומי.
בנוסף יוצע מנוע בנזין מוגדש, עם 4 צילינדרים בנפח 1.3 ליטר, ומערכת היברידית קלה (12V) בשתי רמות הספק - 140 כ"ס בגרסת הבסיס (175 אלף שקל), 158 כ"ס בגרסה הבכירה (195 אלף שקל). החיבור בשני המקרים הוא לתיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית, עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-10 שניות במנוע הצנוע, 9.7 שניות בחזק יותר.
מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור כוללת בגרסת הבסיס לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע עם מערכת הפעלה של גוגל ("12), בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור ומנופי שליטה ידנית בהילוכים. גרסת הביניים - המוצעת רק עם מנוע הבנזין החזק - מוסיפה מצלמות היקפיות, ריפודים משולבי עור וחלון שמש. הבכירה מכולן (עם מנוע הבנזין החזק או ההיברידי) כוללת גם חימום למושבים הקדמיים וכיוון חשמלי לנהג.
אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית ושמירת נתיב כציוד תקני, בעוד התרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי תוצע החל מגרסת הביניים. מפתיע לגלות כי בקרת שיוט אדפטיבית מוצעת רק בגרסה הבכירה. היגוי אחורי אקטיבי (עם זווית של עד 5 מעלות) ייחודי בקטגוריה האחראי בין היתר להקטנה משמעותית של קוטר הסיבוב (10.1 מטר) לא יגיע ארצה.
מה אנחנו חושבים: אחרי כמעט שנתיים של היעדרות מאז הופסק שיווק הקדג'אר, האסטרל מחזיר את יבואנית רנו לנוכחות בקטגוריית רכבי פנאי קומפקטיים, הנחשבת לאחת הגדולות והמרכזיות בשוק הרכב. והוא מגיע עם נתונים מרשימים לעומת אלה של הדגם המוחלף, אבל אינו חף מחוסרים מפתיעים ביחס לתג המחיר. למשל אבזור צנוע בחלק מהגרסאות (ללא בקרת שיוט אדפטיבית למשל).
חשוב לא פחות, לגרסה ההיברידית המסקרנת מוצמד תג-מחיר של רבע מיליון שקלים. והבעיה היא שמחיר זה מעמיד אותו מול מתחרים מוערכים בעלי שם עם הנעה היברידית-נטענת, מתקדמת וחסכונית יותר כמו קיה ספורטאז', טויוטה ראב4 ופיז'ו 3008. זה יהיה מאתגר.