בקצרה:
  • בעיית ברגי הגלגל בטויטה bZ4X החשמלי - ללא פתרון
  • כצעד מנע, היצרנית מציעה לרכוש בחזרה את הרכב
  • ללקוחות בישראל נמסר כי הרכב לא יגיע בקרוב
חשמל, בלי גלגל: חודש בלבד לאחר תחילת שיווק החשמלי הראשון של טויוטה, יצרנית הרכב היפנית עדיין מתמודדת עם ריקול עליו הכריזה לפני מספר שבועות, אך לא מצאה פתרון לבעיה. קריאת התיקון הבטיחותית ל-bZ4X חריגה, שכן מדובר בברגי גלגל העלולים להשתחרר בזמן נסיעה ולגרום לגלגל להתנתק ממקומו. מסירות הרכב ברחבי העולם הופסקו ועל לקוחות שכבר קיבלו את רכבם, נאסר להמשיך לנסוע בו.
היצרנית היפנית שלחה לאחרונה מכתב לבעלי הרכב ובו היא מציעה לרכוש אותו בחזרה, בין היתר משום ששבועות לאחר פרסום הקריאה לתיקון עדיין לא נמצא לה פתרון. יש עם זאת להזכיר כי מספר המחזיקים ברכב החדש בכל העולם עדיין נמוך, כ-2,700 יחידות. הנזק התדמיתי לעומת זאת, לחברה שמתהדרת בצדק באמינות מופלגת, משמעותי ללא קשר.
ובישראל: מלבד רכבי ההדגמה בבעלות יבואנית טויוטה, לא עלו עדיין דגמי bZ4X על כביש ישראלי. אלא ששיווק הרכב החל כבר בסוף חודש מאי ולקוחות ראשונים אמורים היו לקבל את רכבם בקרוב.
ל-ynet נודע כי מסירת הרכב ללקוחות בארץ נדחתה למועד לא ידוע, עד לתשובת היצרנית בנוגע לתיקון התקלה. יש להזכיר כי העיכוב במסירות עלול להציב את היבואנית במצב בעייתי נוסף מול לקוחותיה, שכן בינואר צפוי שינוי בשיעור המיסוי על רכב חשמלי, שיביא עמו התיייקרות משמעותית.
לא ברור עדיין כיצד, ואם בכלל, יפוצו לקוחות על דחיית אספקת הרכב, במקרה זה שלא כתוצאה מבעיות בשרשרת האספקה או משבר עולמי אליהם מקובל להתייחס כ"כוח עליון".
תגובת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה: "בישראל טרם נמסרו רכבים מדגם bZ4X. התיקון הנדרש ברכב יבוצע מיד עם קבלת ההנחיות מהיצרן וכמובן טרם מסירת הרכב ללקוח. אנו מתנצלים על העיכוב ונמצאים בקשר עם הלקוחות על מנת לעדכנם בכל מידע רלוונטי".
*תגובת היבואנית התקבלה לאחר פרסום הכתבה במקור