בקצרה:
  • מרצדס תציג בעוד שבועיים דור שני ל-GLC
  • עם מגוון מנועים: בנזין, דיזל והיברידי-נטען
  • השיווק המקומי יחל בסוף השנה
למרכז הזירה: מרצדס תציג דור שני ל-GLC, רכב הפנאי הקומפקטי המבוסס על C קלאס וחולק עימה פלטפורמה ורכיבי הנעה. מרצדס מסתפקת בינתיים בתמונה של חלקו האחורי בלבד ואינה חושפת הרבה מהעיצוב של הדור החדש, אך תצלומי ריגול מוכיחים כי הוא צפוי לשמור על מראה דומה לדגם המוחלף. בהמשך תתווסף גם גרסת כמו קופה, שתתמודד מול ב.מ.וו X4.
מידות רכב הפנאי צמחו במעט עם עוד 1.5 ס"מ לבסיס הגלגלים, עוד 6 ס"מ לאורך, ופוטנציאל למרחב מחיה משופר לנוסעים. סביבת הנהג צפויה להיות דומה ל-C קלאס עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מסך מגע ענק ("11.9) ומערכת ההפעלה המאפשרת להתעדכן דרך הענן.
100 ק"מ על חשמל: היצע המנועים כולל טורבו-בנזין או טורבו-דיזל עם ארבעה צילינדרים, בשני המקרים עם מערכת היברידית קלה (48V) להפחתת צריכת הדלק ופליטת המזהמים. בנוסף יוצעו גם גרסאות היברידיות-נטענות על בסיס מנועים אלה, עם סוללת 25.4 קוט"ש שתאפשר טווח נסיעה נקי מזיהום של יותר מ-100 ק"מ, כפליים מהגרסאות ההיברידיות נטענות של המתחרים הגרמניים. כל המנועים מחוברים לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה.
כבעבר ניתן יהיה לבחור בין קפיצי סליל עם בולמי זעזועים אדפטיביים או מיתלי אוויר המאפשרים מרווח גחון משתנה. כמו ב-C קלאס, גם כאן תהיה אופציה להיגוי אחורי אקטיבי (בזווית הפניה של עד 4.5 מעלות) המשפר את כושר התמרון והיציבות הכיוונית.
בהמשך יוצע גם ה-GLC43 AMG שיעשה שימוש באותה מערכת הנעה מה-C43 AMG. עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (מחליף V6 בנפח 3.0 ליטר בדגם היוצא) וטורבו שונה שנעזר במנוע חשמלי לצמצום השהיית המגדש. הוא מחובר לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית של AMG עם מערכת מצמדים (ממיר מומנט בדגם היוצא).
מה אנחנו חושבים: ה-GLC החדש אינו מביא עמו מהפיכה, אבל כן שיפורים נקודתיים, ונהנה מהיגוי אחורי נדיר. השאלה היחידה שתמיד מאפיינת השקת דגם חדש של מרצדס הוא עד כמה הוא יהיה יקר מהמתחרים הישירים - בעיקר אצלנו. פער קטן יסייע לו להצליח הרבה יותר מקודמו, אבל אם הוא יזנק משמעותית זה יהיה קשה הרבה יותר.