בקצרה:
  • פיאט דובלו חדש הוא למעשה סיטרואן ברלינגו
  • יוצע בשני אורכי מרכב, עם מנועי בנזין, דיזל וחשמל
  • יגיע ארצה לקראת סוף השנה הנוכחית
שת"פ מסחרי: פיאט חושפת תמונות ופרטים ראשונים על הדובלו חדש, דור שלישי למסחרי הקטן, שיהיה מעתה אח תאום לסיטרואן ברלינגו. בכך הוא כבר דגם חמישי על בסיס המסחרי הצרפתי, אחרי גרסאות מקבילות לפיז'ו, אופל וטויוטה. הוא גם יהיה דגם שני של פיאט על בסיס סיטרואן, אחרי האוליסה שמתבסס על ג'אמפי.
כמו אחיו לפלטפורמה, גם הוא יוצע בשני אורכי מרכב, קצר (440 ס"מ אורך, 278.5 ס"מ בסיס גלגלים) וארוך (470 ו-297.5 ס"מ בהתאמה) אך עוד לא ברור האם פיאט תשווק אותו גם בגרסת נוסעים עם מקום לשבעה. אבזור הבטיחות כולל כציוד תקני בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב.
בנזין, דיזל או חשמל: הדובלו יוצע עם אפשרות בחירה בין מנוע בנזין מוגדש עם שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר (110 כ"ס) או טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר בשתי רמות הספק – 100 או 130 כ"ס, בשידוך לתיבות הילוכים ידניות או אופציה לאוטומטית עם שמונה יחסים בדיזל החזק.
בנוסף תוצע גם גרסה חשמלית זהה לברלינגו שהחל לאחרונה שיווק מקומי. עם 136 כ"ס העוברים ישירות לגלגלים הקדמיים, מצברי 50 קוט"ש המאפשרים טווח נסיעה של 280 ק"מ וטעינה מהירה (100DC) ל-80% בחצי שעה. גם כושר ההעמסה (800 ק"ג) וכושר הגרירה (750 ק"ג) דומים.
מה אנחנו חושבים: נדמה שחטיבת המסחריות של פיאט היא זו שמאמצת מהר יותר ממותגי סטלנטיס האחרים את יתרונות השותפות עם פיז'ו-סיטרואן. בין היתר מכיוון שעוד לפני האיחוד הן שיתפו פעולה - במקרה של מסחריות קטנות (פיאט פיורינו וסיטרואן נמו) וגדולות (פיאט דוקאטו וסיטרואן ג'אמפר).
הדובלו היוצא הוא דגם ותיק שהוצג לפני 12 שנים וסובל כבר מהתיישנות מהירה. אין ספק כי הבסיס המשובח של סיטרואן יאפשר לו להיות תחרותי הרבה יותר. השאלה העיקרית תהיה תג המחיר שיוצמד לו כשינחת כאן, שכן אם יהיה יקר מגרסת המקור, יהיה לו קשה מאוד מול מי שנחשב למחזיק במונופול על הקטגוריה בעשור האחרון.