בקצרה:
  • גרסה הברידית-נטענת חוזרת להיצע של אודי Q5
  • תוצע הפעם בשתי תצורות מרכב ובשתי גרסאות מנוע
  • טווח הנסיעה החשמלי גדל, גם המחיר זינק
יבואנית אודי מחזירה למשחק את הגרסה ההיברידית-נטענת של רכב הפנאי Q5, לאחר שזו עברה מתיחת פנים. כל זאת כשנה לאחר תחילת שיווק הגרסאות הרגילות במהדורה מעודכנת. יש להזכיר כי בסבב הקודם נמכרו 40 יחידות בלבד מהגרסה המאפשרת נסיעה חשמלית למרחק כמה עשרות ק"מ לפני עצירת השיווק, הפעם הדגם צפוי להישאר איתנו לזמן רב יותר. דור חדש לא נראה עדיין באופק.
מחירו של ה-Q5 הנטען יתחיל מ-411 אלף שקלים, יקר בכ-12 אלף שקלים ממחירו של הדגם המקביל לפני מתיחת הפנים, וכ-52 אלף שקלים יותר ממחיר הכניסה ל-Q5 עם מנוע בנזין. גרסת ספורטבק בעיצוב פנאי-קופה תוצע בתוספת של 27 אלף שקלים.
הפעם ובשונה מהסיבוב הקודם ישווק ה-Q5 הנטען בשתי גרסאות מנוע. גרסת ה-50TFSIe תציע הספק של 299 כ"ס ומומנט של 45.9 קג"מ, ותאיץ את הרכב ל-100 קמ"ש בתוך 6.1 שניות. לצידה תשווק גרסת 55TFSIe חזקה (ויקרה,, ב-37 אלף שקלים) יותר, עם 367 כ"ס, מומנט של 51 קג"מ ותאוצה של 5.3 שניות ל-100 קמ"ש.
בשני המקרים מצויד ה-Q5 במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים ובתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. סוללת 17.9 קוט"ש תעניק לו טווח נסיעה חשמלי של 57-59 ק"מ, בהתאם לתצורת המרכב וגרסת המנוע. מדובר בשיפור משמעותי לעומת הדגם שלפני העדכון, אז קיבולת הסוללה עמדה על 14.1 קוט"ש והטווח החשמלי עמד על 42 ק"מ בלבד.
מפרט האבזור הסטנדרטי כולל בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "12.3, חישוקי "19, מושבי ספורט בריפוד משולב עור עם כוונון חשמלי, אוורור, חימום וזכרונות, בקרת אקלים עם שלושה איזורים, דלת תא מטען חשמלית, חלון גג פנוראמי, תאורת לד מלאה ומערך מקובל של עזרי בטיחות אקטיביים. גרסאות ה-55 היקרות יותר יציעו בנוסף גם מערכת שמע מבית Bang & Olufsen עם 19 רמקולים, מצלמות היקפיות, מערכת לחניה אוטומטית וחישוקי "20.

לעמוד אודי Q5 בקטלוג iCar