בקצרה:
  • זה לקח כמעט עשור, אבל פורד החזירה V8 לראפטור
  • הפעם יש לו 700 כ"ס, תרומת מוסטנג GT500
  • שיווק מקומי? לא צפוי
הרבה בוכנות, המון סוסים: בעוד ה-F150 ראפטור הראשון בשושלת צויד במנוע V8 אימתני, בדור השני והשלישי עברה פורד ל-V6 מוגדש. אלא שהמתחרה הגדולה קרייזלר, הציגה את הראם RTX, שתפס את כתר הטנדר המטורף ביותר בשטח, ולכן לא הייתה ברירה. פורד מציגה ראפטור R, כמובן, עם V8.
הפעם מדובר ב-V8 עם מגדש על בנפח 5.2 ליטר, תחנת הכוח המפלצתית של מוסטנג GT500. כאן "רק" עם עם 700 כ"ס (60 כ"ס פחות מהקופה הכוחנית) אבל בתמורה זמינות כוח עדיפה בסל"ד נמוך. ובעיקר, 250 כ"ס יותר מראפטור רגיל.
המנוע מקבל גם סעפת יניקה גדולה יותר (ב-66%), מסנני אוויר מסיביים יותר ומערכת שימון משודרגת שיאפשרו לו לפעול בתנאי שטח קיצוניים מאלה להם מיועדת המוסטנג. יש לו גם סעפת פליטה ייחודית מפלדת אל-חלד, עם צליל דרמטי משמעותית מראפטור רגיל.
החיבור הוא לתיבת 10 הילוכים אוטומטית כמו בגרסה הרגילה, אבל עם כיול שונה המאפשר העברות הילוכים מהירות יותר. כמו בראפטור הרגיל, גם כאן תיבת העברה עם הנעה כפולה (אחורית עם העברת כוח לפנים לפי הצורך לכביש רטוב, חלוקה שווה לשטח) והילוך כוח.
מה עוד צריך לדעת: גרסת R תשווק רק עם צמיגי שטח ענקיים (BFGoodrich AT) במידה "37, זהה לאלה של האמר H1, על חישוקי "17 עם מנגנון נעילה (ביד-לוק) כנגד פריקת צמיג בלחץ אוויר נמוך. כמו בדגם הרגיל, גם כאן יש בולמי זעזועים אדפטיביים של פוקס ("3.1) עם קפיצי סליל קשיחים מעט מלפנים (5%+), במטרה לתמוך בתוספת המשקל של המנוע הגדול יותר (45+ ק"ג). קפיצי הסליל מאחור נותרו ללא שינוי.
השינוי המשמעותי ביותר מבחינת מראה הוא במכסה מנוע עם פתח אוורור מרכזי גבוה בכ-2.5 ס"מ מהגרסה הרגילה, לטובת קירור משופר וכמובן שדרוג ההופעה. סביב בתי הגלגלים האחוריים מופיע כיתוב הגרסה על רקע אפור המורכב מרצף ספרות 8, לציון מספר הצילינדרים במנוע.
למעט כיתוב שם הגרסה במקומות שונים בתא ותוספת גימורי קרבון, סביבת הנהג-נוסעים נותרה זהה לרבות מושבים קדמיים של ריקארו, הגה עם מרכוז בחלקו העליון ומנופי שליטה ידנית בהילוכים מאחוריו, לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע (בגודל "12 כל אחד).
מה אנחנו חושבים: יותר משני עשורים לאחר שהוצג לראשונה, ה-F150 ראפטור כבר לא לבד. גם בגלל המתחרה הישיר של קרייזלר וגם באולם התצוגה של פורד עצמה, שכן יש לו כבר שני אחים בדמות ריינג'ר ראפטור וברונקו ראפטור. פורד הייתה חייבת לשדרג את הדור המייסד.
ונראה שגרסת R עושה בדיוק את זה. תוך שימור מערכת המיתלים המשובחת של ה-F150 ראפטור הרגיל, שמאפשרת יכולות שטח ברמה הקרובה ביותר לרכבי מרוצי באחה, אבל עם מנוע חזק הרבה יותר, המשתווה על הנייר לזה של ראם TRX. לצערנו, שיווק מקומי לא צפוי כאן בקרוב, אבל הישועה - לבעלי ממון - תגיע אולי מערוצי היבוא האישי והמקביל.