בקצרה:
- מנוע ה-V12 היה היהלום בכתר היצרנית
- יצא לגמלאות בגרסה החזקה בהיסטוריה: 770 כ"ס
- רק ב-499 יחידות, בארץ החל מ-3.1 מיליון שקל
נפרדים לשלום: אסטון מרטין חשפה את ה-DBS 770 'אולטימייט', גרסת קצה, 'אולטימטיבית') ל-DBS סופר-לגרה, שתהיה המכונית האחרונה של היצרנית עם מנוע V12. היא תיוצר במהדורה מוגבלת של 499 יחידות, 300 במרכב קופה (3.1 מיליון שקל), 199 בגרסת וולנטה עם גג נפתח (ב-3.3 מיליון שקל).
מנוע ה-V12, כפול מגדשים ותיק בנפח 5.2 ליטר, מפיק כאן 770 כ"ס - 47 כ"ס יותר מב-DBS הרגילה הודות ללחץ גדישה גבוה יותר. אגב, נתון התפוקה המרשים הזה הופך אותה למכונית החזקה ביותר בהיסטוריה העשירה של היצרנית. תיבת שמונה הילוכים אוטומטית (מוצבת מאחור) מעבירה כוח לגלגלים האחוריים עם דיפרנציאל מוגבל החלקה. למרות תוספת הכוח, הביצועים נותרו זהים ל-DBS הרגילה, עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות ו-340 קמ"ש מרביים.
מה עוד צריך לדעת: מערכת ההגה ובולמי הזעזועים האדפטיביים כוילו מחדש, עם מיתלים קדמיים קשיחים ב-25% על מנת לשפר את התחושה והדיוק. צמיגי פירלי P-זירו (265/35 מלפנים, 305/30 מאחור) ובלמים קרמיים (410 מ"מ מלפנים, 360 מ"מ מאחור) נותרו זהים ל-DBS הרגילה.
מבחינה עיצובית היא נבדלת בסבכה גדולה יותר מלפנים ופתחי אוורור גדולים במכסה המנוע האחראיים גם לקירור יעיל יותר. יש גם חישוקי "21 ייחודיים ועיצוב שונה למסיט האוויר בפגוש האחורי. בתא הנוסעים יש מושבי קרבון עם תמיכה משופרת, וגימורי קרבון ואלקנטרה.
מה אנחנו חושבים: ה-DBS אולטימייט נראית כמו אחת המכוניות הנחשקות ביותר שהציגה אסטון מרטין, וללא ספק כזו שתהפוך בעתיד לפריט אספנים מבוקש. מבחינה רציונאלית, 3.1 מיליון שקלים הם המון כסף להוציא על ארבע גלגלים, וגם 600 אלף שקל יותר מה-DBS סופר-לגרה הרגילה וללא כל שינוי בביצועים. מצד שני, עבור מי שמחזיק באמצעים להוציא סכום כזה, האקסלוסיביות של האולטימייט שווה הרבה יותר מתוספת המחיר.