חברת "אפקון", אחת מהוותיקות והגדולות בהפעלת עמדות טעינה מהירות, היא הראשונה לחנוך כאן עמדת טעינה אולטרה מהירה, בהספק 360 קילוואט. מדובר בהספק גבוה פי שניים מהעמדות המהירות ביותר שהפעילה עד כה (175 קילוואט) מהירה יותר גם מעמדות הסופרצ'ארג'ר של טסלה (250 קילוואט).
1 צפייה בגלריה
עמדת טעינה אפקון 360KW
עמדת טעינה אפקון 360KW
(צילום: אילן דן)
העמדה החדשה, שהוצבה בתחנת הדלק של "דור אלון" בצומת מסובים קיבלה שלא במפתיע את הכינוי "יוניקורן" (חד קרן). היא מסוגלת להטעין רכב אחד בקצב של 360 קילוואט, אך במידה ויתחברו אליה שני רכבים במקביל - כל אחד מהם יקבל 180 קילוואט. עלות הטעינה זהה לעמדות מהירות אחרות של אפקון ועומדת על 2.4 שקלים לקוט"ש בשעות היום או 2 שקלים בשעות הלילה.
יש לציין כי בישראל משווקים רכבים בודדים שתומכים בקצב טעינה גבוה כל כך, שכן היא מחייבת מצברים במתח גבוה (800V), רשימה הכוללת בין היתר את האחיות הגרמניות פורשה טייקן ואודי e-tron GT ודגמי קונצרן יונדאי הקוריאני לרבות איוניק 5 ואיוניק 6, קיה EV6 וכל הדגמים החשמליים של ג'נסיס. במקרה של האיוניק 6 למשל שימוש בעמדה כזו יאפשר תוספת של 100 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך פחות מ-5 דקות ו-350 ק"מ בתוך 15 דקות, בעוד מילוי מ-10% ל-80% סוללה יארך 18 דקות.
העמדה האולטרא-מהירה, מתוצרת ABB השוויצרית, מצוידת בכבלי חשמל מחוזקים על מנת לאפשר עמידות לאורך זמן בקצב הטעינה הגבוה. לטובת התקנת העמדה נדרשה חברת החשמל לספק חיבור בזרם של 500 אמפר, כפול מהזרם המקובל בעמדות מהירות רגילות.