בקצרה:
  • פיז'ו משלבת מנוע בנזין חדש בשני דגמים חשובים
  • על בנזין, בסיוע מגדש ו-48 וולט עם טווח חשמלי של 1 ק"מ
  • משדכת למנוע תיבה כפולת-מצמד חדשה
כחודש לאחר שהציגה יחידת הנעה חשמלית חדשה ל-308, 208 ו-DS3 המעודכנת, חושפת פיז'ו כעת באופן רשמי שדרוג מתבקש למנוע הבנזין המוגדש (ובעל שלושה צילינדרים) בנפח 1.2 ליטרים, מסדרת "פיור טק". עם שרשרת תזמון שמחליפה רצועה ועם מערכת 48V מיקרו-היברידית. ההספק המרבי יהיה 136 כ"ס (תוספת של 6 כ"ס), המומנט המרבי 23.4 קג"מ. לדברי היצרנית, התגבור החשמלי אחראי לאספקת מומנט משופר בסל"ד נמוך יותר וצריכת דלק עדיפה ב-15%. וגם נסיעה חשמלית למרחק של ק"מ במתווה עירוני - בעיקרון, כניסה ויציאה מחנייה.
ואלה לא השינויים היחידים, שכן למנוע המעודכן תחובר תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד שמחליפה את תיבת השמונה הילוכים האוטומטית, ומיועדת מראש למנועים היברידיים והיברידיים-נטענים. התיבה פותחה בשיתוף Punch Powertrain, חברה בלגית שהייתה בעבר בבעלות יצרנית התמסורות ZF הגרמנית, כיום בבעלות קבוצת Yinyi הסינית.
יחידת ההנעה החדשה תגיע ראשית לרכבי הפנאי 3008 ו-5008, בהמשך גם לשאר דגמי היצרנית והקונצרן. באותו זמן הציגה היצרנית גם גרסאות מעודכנות ליחידות ההברידיות-נטענות של DS4, עם מערכת ניהול חשמלית משודגרת וטווח נסיעה חשמלי שעומד כעת על 62 ק"מ (תוספת של 4 ק"מ).
מה אנחנו חושבים: לאחר שחישמלו את מנוע ה-1.6 ליטרים עם גרסאות היברידיות-נטענות, הציגו שדרוג מתבקש ליחידת ההנעה החשמלית וכעת הכריזו על חשמול במנוע 1.2 הליטרים הוותיק, הופכים בפיז'ו לאחד הכוחות המובילים בעולם המוטורי בכל הנוגע לארסנל דגמים שנעזרים או מבוססים על חשמל. למעשה, כל קו הדגמים, החל ב-208 הקטנה ועד הבוקסר המסחרי הגדול, מציעים לצד מנועי בעירה פנימית מזהמים גם הנעה היברידית-נטענת, חשמלית מלאה ולעיתים את שתיהן. רגע, ויש גם הנעת מימן לפיז'ו אקספרט (תאום סיטרואן ג'מפי).
בכך מחזקת היצרנית - שעברה מהפך מרשים במיוחד בעשור האחרון - את מקומה כמובילת תעשייה. התחום החשמלי היא מבריקה, בבנזין יש לה מה להציע וכל מה שבתווך. כל זאת תוך עיקרון השקת דגמים שמסוגלים לשאת את צורת הנעה אפשרית, עם מעט מאוד שינויים נוספים. זה נכון, וזה חכם. בעיקר בתקופת המעבר החשובה עד חיסולו המוחלט של מנוע הבנזין.