בקצרה:
  • לפני ההשקה תעבור ספקטר 2.5 מיליון ק"מ של ניסויים
  • תקבל את פלטפורמת הפאנטום, ומנוע מב.מ.וו
  • הייצור הסדרתי צפוי להתחיל בסוף 2023
חשמל ראשון: ספקטר תהיה חשמלית ראשונה של רולס רויס, יצרנית רכבי הפאר המפורסמת בעולם. ובהתאם למעמד היצרנית ותדמיתה כנקיה מתקלות, היא צפויה לעבור כ-2.5 מיליון ק"מ של ניסויי נהיגה לפני תחילת השיווק בסוף 2023. בינתיים הושלמו כ-25% מהם, חלקם בתנאי הקיצון של שלג וקרח וטמפרטורה של מינוס 40 מעלות צלסיוס בצפון שוודיה - אתר הניסויים הקבוע של יצרניות רכב בו ביקרנו לא פעם.
מה אנחנו יודעים: היצרנית לא מפרסמת פרטים אודות מערכת ההנעה, אבל באירופה מדווחים כי היא תגיע מב.מ.וו iX שכבר משווק, ו-i7 שצפויה לראות אור בקרוב. עם כ-600 כ"ס ממנועים חשמליים מלפנים ומאחור, הנעה כפולה ומצברי 105 קוט"ש שיאפשרו טווח נסיעה של כ-600 ק"מ. הרף אותו קבעו ביצרנית הגרמנית כמספק לכל צורך ולכן לטענת ב.מ.וו לא יעברו אותו.
כבסיס תשמש הפלטפורמה של הפאנטום העדכנית, שהוסבה לאכלוס מערכת הנעה חשמלית. למרות מדבקות ההסוואה של אב הטיפוס, אין בעיה לזהות את קווי המתאר העכשוויים של המותג, לרבות סבכה קדמית ענקית וכמובן סמל ה-Spirit of Ecstasy המתנוסס בגאון, אבל היא גם תציג מקדם גרר נמוך במיוחד (0.26), הנמוך ביותר לדגם של החברה.
מה אנחנו חושבים: לרולס רויס יש מוניטין של עליונות מוטורית, הנשען על דגמיה בעידן בו ייצרה מכוניות לבד, בתהליך סופר מוקפד עם בקרת איכות ללא תחרות. אבל זה קרה במאה הקודמת. מאז נרכשה על ידי ב.מ.וו מפולקסווגן בשנת 2000, ונאלצה להמתין עד 2003 להצגת רכב ראשון תחת כנפיים בוואריות בהתאם לתנאי הרכישה, היא נותרה מאחור. דווקא במעמדה כסמל סטטוס לא נרשם פיחות, אבל המכוניות שהיא מייצרת פשוט אינן מיוחדות כבעבר.
האם ספקטר תשנה זאת? ממש לא בטוח, שכן כמו דגמים אחרים אף היא משתמשת בפלטפורמה (והרבה מאוד חלקים) שלב.מ.וו, ובמקרה הזה גם בבסיס (מאוד) ותיק. מערכות ההנעה יהיו עדכניות ומשובחות, אבל זה כבר פחות הדובדבן שבקצה שפיץ הקצפת.