בקצרה:
  • ה-i4 תהיה החשמלית השלישית באולם התצוגה של ב.מ.וו
  • חשמלית ראשונה לחטיבת M עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות
  • תג המחיר נע בין 339 ל-539 אלף שקל
חשמלית שלישית: ה-i4, למעשה גרסה חשמלית לסדרה 4 גראן קופה, תהיה דגם חשמלי שלישי באולם התצוגה המקומי של ב.מ.וו, אחרי ה-iX3 וה-iX. היא גם תנסה להיות אלטרנטיבה לטסלה מודל 3 הסופר פופולרית וגם מול פולסטר 2 שתנחת כאן בקרוב.
היא תוצע בשתי גרסאות, לבסיסית שבהן (40) מנוע חשמלי אחורי (340 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים הסמוכים אליו, המאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות, 0.4 שניות מהר יותר מטסלה מודל 3 SR בסיסית. לגרסת 50M הבכירה שהיא חשמלית ראשונה שעברה השבחה בחטיבת הביצועים של ב.מ.וו, שני מנועים אחורי (313 כ"ס) וקדמי (258 כ"ס) עם 544 כ"ס משולבים והנעה כפולה. זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.9 זהה ל-M4 הסופר ספורטיבית, אבל הוא איטי ב-0.6 שניות מגרסת הביצועים של המתחרה האמריקנית.
לשתי הגרסאות מצברים בקיבולת 83.9 קוט"ש המאפשרים טווח נסיעה של 561 ק"מ לגרסת הבסיס, כ-40 ק"מ פחות ממודל 3 LR, בעוד לגרסה הבכירה טווח של 503 ק"מ. טעינה מהירה (200DC) תאפשר מילוי הסוללה מ-10% ל-80% בכ-30 דקות, או תוספת של כ-150 ק"מ ב-10 דקות.
מה עוד צריך לדעת: המידות זהות לסדרה 4 גראן קופה, אבל המשקל העצמי גבוה בכ-400 ק"ג ועל מנת לתמוך בכך יש מתלי אוויר מאחור כציוד תקני, בעוד שגרסת 50M מוסיפה גם מוט גישור בין בתי הבולמים מלפנים לטובת שיפור חדות ההיגוי, בולמי זעזועים אדפטיביים ובלמים משודרגים.
העיצוב החיצוני כמעט זהה ל-i4 לרבות סבכת הכליות הענקית, שכאן משמשת כאלמנט עיצובי בלבד עם מקדם גרר נמוך רק במעט מגרסת הבנזין (0.24 לעומת 0.26). גם עיצוב הפנים למעט אפשרויות התאמה נרחבות יותר בלוח המחוונים (גם כאן, "12.3) אבל מסך מגע גדול יותר ("14.9) ומאפשר גם פחות מתגים בקונסולה המרכזית.
רשימת האבזור כוללת בגרסת 40 הבסיסית ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש וחישוקי "17. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
גרסת הביניים מוסיפה גם מפתח חכם, משטח טעינה אלחוטי, תצוגת נתונים עילית, חישוקי "18 ומערכת בטיחות מורחבת עם שמירה על נתיב והתרעת שטחים מתים אקטיבית בעבור 70 אלף שקל. ה-M50 הבכירה בהיצע כוללת בנוסף גם חימום למושבים הקדמיים, מצלמות היקפיות, מערכת שמע של הרמן קרדון, תאורת לייזר-לד אדפטיבית וחישוקי "19.
מה אנחנו חושבים: ב.מ.וו הייתה חלוצת יצרניות היוקרה הגרמניות עם מכונית חשמלית נקייה מזיהום כבר לפני כעשור עם ה-i3 הסופר ייחודית, אבל מאז היא נותרה מאחור. ה-i4 אינה מהפכנית אומנם, שכן היא מבוססת - כמו דור החשמליות הקודם - על פלטפורמה קיימת שעברה הסבה ולא על מבנה ייעודי. אבל היא כן פונה למרכז שוק היוקרה, לפחות בגרסאות הבסיס ולמרות שהיא יקרה מהמתחרה האמריקנית, יש לה לא מעט יתרונות. איך היא על אספלט מקומי ובהשוואה לטסלה נדע לדווח לכם בקרוב.