בקצרה:
- אחרי הקופה, גם ונטאז' רודסטר מקבלת מנוע V12
- עם 700 כ"ס ושדרוג מיתלים ובלמים
- 249 יחידות ייוצרו, אחת תגיע ארצה
בפעם האחרונה בהחלט: חמישה חודשים לאחר שהציגה ונטאז' V12, פעם האחרונה בה אסטון מרטין מציעה מנוע V עם 12 צילינדרים, מוסיפה היצרנית הבריטית גם רודסטר עם גג נפתח. והיא תהיה אפילו יותר אקסקלוסיבית, שכן ממנה ייוצרו 249 יחידות בלבד (לעומת 333 מהקופה). אחת מהן צפויה לקבל לוחית רישוי ישראלית, תמורת הון של 2.9 מיליון שקל.
המנוע הוא כפול המגדשים בנפח 5.2 ליטר המוכר, בו מצוידות גם ה-DB11 וה-DBS סופר-לגרה. במקרה של הוונטאז' הוא מפיק 700 כ"ס (190 כ"ס יותר ממנוע V8 בגרסה הרגילה), כשהוא משודך לאותה תיבת שמונה הילוכים אוטומטית (בכיול שונה) המוצבת מאחור, על מנת לתרום לחלוקת משקל מאוזנת. ההנעה אחורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה. למרות תוספת הכוח המשמעותית, הזינוק ל-100 קמ"ש מהיר ב-0.2 שניות בלבד בהשוואה לוונטאז' V8 רודסטר (3.6 שניות), בעוד המהירות המרבית גבוהה ב-13 קמ"ש (322 קמ"ש).
מה עוד צריך לדעת: כמו ה-V12 קופה, גם הרודסטר משתמשת בחלקי מרכב מקרבון (מכסה מנוע, כנפיים קדמיות) וסעפת פליטה קלה ב-7.2 ק"ג מזו שב-V8, האחראית גם על פס קול דרמטי יותר. על הקשר לקרקע אחראים צמיגי מישלן פיילוט ספורט 4S רחבים ב-2 ס"מ מהפירלי P-זירו בגרסה הרגילה (275/35 מלפנים, 315/30 מאחור), על חישוקי "21 קלים ב-8 ק"ג. בלמים קרמיים הם ציוד תקני (410 מ"מ מלפנים, 360 מ"מ מאחור) ומסייעים להפחתת 23 ק"ג של משקל בלתי מוקפץ.
ה-V12 רחבה ב-4 ס"מ מהגרסה הרגילה, בעוד הסבכה הקדמית גדולה יותר (ב-25%) על מנת לסייע בקירור המנוע הגדול. מסיטי אוויר נוספו בפגוש הקדמי, בצד המרכב ובפגוש האחורי. אסטון מרטין תציע כאן גם ספוילר אחורי (ללא תוספת תשלום) המסייע ליצירת כוח הצמדה של 216 ק"ג, פי 10 מזה של ואנטז' רודסטר רגילה. בתא הנוסעים יש מושבי קרבון קלים ב-7.3 ק"ג מאלו שבגרסה הרגילה, המציעים גם תמיכה משופרת בגוף.
מה אנחנו חושבים: הוונטאז' רודסטר V12 נראית כאחת המכוניות הנחשקות ביותר של היצרנית בעידן המודרני, אפילו יותר מהקופה המקבילה לה. יש מעט מאוד חוויות מוטוריות נהדרות יותר ממנוע מפלצתי שחודר היישר לאוזן. אבל עם תג מחיר של 2.9 מיליון שקל, 1.4 מיליון שקל יותר מהגרסה הרגילה, המחיר הזה פשוט מוגזם. יש גבול.