בקצרה:
- הכמו-קופה הקטנה של מרצדס עברה מתיחת פנים קלה
- מבחוץ מעט שינויים, יותר הבדלים בסביבת הנהג
- צפםויה להגיע ארצה ברבעון השלישי של השנה
מתעדכנת: מרצדס CLA עברה מתיחת פנים דומה לזו שביצעה לאחרונה גם ה-A קלאס. שינויי המראה צנועים בעוד סביבת הנהג כוללת כעת מסך מגע גדול יותר כציוד תקני ("10.25 לעומת "7 בעבר), וכך ניתן גם לוותר על הפעלה באמצעות משטח המגע המיותר ולפנות מקום לתא אחסון גדול יותר. לוח המחוונים נותר קטן ("7) או גדול יותר ("10.25) בגרסאות הבכירות.
השינוי המשמעותי הוא תוספת מערכת היברידית קלה (48V) למנועי הבנזין המוגדשים, אך הם שומרים על נתוני תפוקה זהים. ה-1.3 ליטר עם 136 כ"ס ב-CLA180, או 163 כ"ס ב-CLA200, ו-2.0 ליטר עם 190 כ"ס ב-CLA220 או 224 כ"ס ב-CLA250. בכולם עם תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד. המנוע הקטן יוצע עם הנעה קדמית, הגדול עם כפולה-קבועה.
גם ה-CLA35 AMG מקבלת מערכת היברידית קלה, גם במקרה שלה ללא שינוי בהספק מנוע הבנזין המוגדש (2.0 ליטר, 306 כ"ס), אבל כעת בשידוך לתיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד במקום שבעה בעבר, והנעה כפולה-קבועה. הביצועים נותרו זהים - 4.9 שניות ל-100 קמ"ש ו-250 קמ"ש מרביים. מערכת ההנעה של ה-CLA45s הקיצונית והחזקה בהיצע נותרה ללא שינוי.
פחות ביצועים, יותר טווח: ב-CLA250e ההיברידית-נטענת הספק מנוע הבנזין (1.3 ליטר) עלה ל-163 כ"ס (3+) ואילו הספק המנוע החשמלי עלה ל-109 כ"ס (7+) אך ההספק המשולב נותר 218 כ"ס. במפתיע, הביצועים נפגעו למרות תוספת הכוח, כאשר התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת כעת 7.6 שניות (0.8+) והמהירות המירבית ירדה ל-229 קמ"ש (11-).
הסוללה מאפשרת כעת טווח נסיעה חשמלי מוגדל של 82 ק"מ (13+). בנוסף, הספק הטעינה הביתית עלה מ-7.4 ל-11 קילוואט וישנה גם אופציה לטעינה מהירה (22DC) שמאפשרת למלא את הסוללות מ-10% ל-80% בתוך 25 דקות.
מה אנחנו חושבים: ה-CLA היא הדגם הנמכר ביותר של מרצדס כאן, עם יותר מ-500 יחידות השנה, פי שלושה יותר מה-A קלאס, נתון שגם מכניס אותה לרשימת עשר המשפחתיות הפופולאריות ביותר בכל רמת מחיר. מתיחת הפנים שעברה שומרת על מתכון זהה, עם הבטחה לשיפור בעיקר בצריכת הדלק של הגרסאות השונות ושדרוג סביבת הנהג. אם תצליח היבואנית לשמור על מחיר דומה, נראה שזה מספיק כדי לשמור על מעמדה הרם בקטגוריה.