מי אמר שמשבר השבבים מאחורינו? ובכן, מי שלא מכיר את המספרים. שוק הרכב הישראלי המתנהל לעיתים בשונה לגמרי מהאירופי למשל, מציג מאפיינים לפיהם ניתן לחשוב כי הגיע סופו של משבר השבבים, זה שפגע במלאי המכוניות בארץ ודאג לזמני המתנה ללא תקדים. יבואניות שעצרו הזמנת דגמים מסוימים פתחו מחדש את הספרים, אחרות מפציצות את תיבות המייל של מערכות התקשורת בדיווחים על "מלאי גדול וזמין".
אבל למרות הצהרות אופטימיות של יצרניות במערב, בשבוע האחרון בלבד יוצרו כ-35 אלף כלי רכב פחות מהמתוכנן ומתחילת השנה בוטל ייצורם של כמעט 400 אלף כלי רכב חדשים. לפי הערכות עדכניות, עד סוף השנה ירדו מפסי הייצור כ-2.75 מיליון כלי רכב פחות מהמתוכנן. בארה"ב יבוטלו כ-900 אלף מכוניות חדשות, באירופה כ-800 אלף ובאסיה (לא כולל סין) כ-700 אלף. בסין עצמה יבוטלו עד סוף השנה כ-170 מכוניות חדשות. כך מדווח אוטו-פורקסט העוסק בניטור דיווחי היצרניות.
נזכיר שבעבר כבר פרסמנו כי לפי הערכות, משבר השבבים לא צפוי להסתיים בשנים הקרובות. הדרישה הגדולה לשבבים בעידן המוטורי החדש יחד עם הזמן הרב שנדרש כדי להקים פסי ייצור נוספים, הם חדשות לא ממש טובות לממתינים לסיום המשבר. "נגדיל באופן עקבי את יכולת הייצור במהלך השנה, אבל הדרישה (לשבבים) צומחת בהתמדה", אמר בתחילת השנה לפייננשל טיימס חסן אל חורי, אמריקאי יליד לבנון המנהל את פעילות יצרנית השבבים הגדולה אונסמי (Onsemi). לדבריו, כל השבבים המתקדמים שתייצר החברה במהלך השנה הקרובה נמכרו מראש לתעשיית הרכב ועבור מכוניות חשמליות. בסך הכל צפוי היקף ייצור השבבים של החברה לגדול השנה ב-30% השנה, וזה לא יספיק.

גרג לאו, שסיפק בעבר שבבים חכמים לתעשיית הרכב, אישר כי המעבר המהיר ממכוניות בנזין לרכב חשמלי, אחראי במידה רבה למחסור. "המעבר בלתי ניתן לעצירה" אמר והעריך שעד סוף העשור הנוכחי תגדל הדרישה השנתית לשבבים מתקדמים בכ-14%.