בקצרה:
  • הדגם החשמלי השני של אודי היא ביצועיסט ויתבסס על פורשה טייקן
  • בשלב ראשון לפחות יגיע בשתי רמות הספק: 476 או 598 כ"ס
  • לפי הערכות מוקדמות, ינחת כאן במחצית השניה של השנה
על בסיס פורשה טייקן: ה-e-טרון GT תהיה דגם חשמלי שני של אודי ומבוססת על פלטפורמה J1 הייעודית לרכב חשמלי, שפותחה על ידי פורשה עבור הטייקן. עשוי להשמע מפתיע, אבל זו למעשה חשמלית ראשונה "אמיתית" של היצרנית המשווקת בהצלחה רבה את אחד ממובילי המהפיכה, ה-e-טרון על פלטפורמת MLB המיועדת לדגמים "רגילים" של הקונצרן בעלי מנועי בנזין ודיזל, לאחר שעברה התאמה.
ה-GT תוצע עם שני מנועים חשמליים, קדמי שמחובר ישירות לגלגלים מלפנים, אחורי שיניע את הגלגלים הקרובים אליו באמצעות תמסורת בעלת שני יחסי העברה. בשלב ראשון היא תשווק בשתי רמות הספק – 476 כ"ס לגרסה הרגילה, 598 כ"ס ל-RS הספורטיבית שתהיה דגם נקי מזיהום ראשון בחטיבת הביצועים. בשתיהן אפשרות לחלץ עוד כ-50 כ"ס במצב "בוסט" למשך 2.5 שניות, ולהעלות את ההספק המרבי ל-530 ו-646 כ"ס בהתאמה.
הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 4.3 או 3.3 שניות בהתאם לגרסה, איטי במעט מהטייקן בה ה-4S מאיצה ב-4 שניות בעוד הטורבו S זקוקה רק ל-2.8 שניות. המהירות מרבית עומדת על 250 קמ"ש ב-RS, ו-245 קמ"ש ברגילה.
מצברי 93 קוט"ש מעניקים טווח נסיעה של 487 ק"מ וניתנים לטעינה אולטרה-מהירה (270DC) שתאפשר לכם למלא מצברים ל-80% ב-22.5 דקות בלבד, או להוסיף 100 ק"מ של טווח בתוך חמש דקות. כמובן, אם תמצאו עמדת טעינה בהספק כזה.
מה עוד צריך לדעת: כציוד תקני יש מיתלי פלדה עם בולמים אדפטיביים, ב-RS יש מיתלי אוויר אדפטיביים ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני (מכאני ברגילה). כאופציה בשתי הגרסאות יש היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים ובלמים קרמיים, אך ללא מוטות מייצבים אקטיביים בדומה לטייקן.
המראה מזכיר את הקונספט שהוצג לפני יותר משנתיים, עם הבדלים צנועים בין הגרסה הרגילה ל-RS, בעיקר תאורת מטריקס לד. יש כונסי אוויר נסגרים ונפתחים מלפנים וספוילר אחורי נפתח לאחד משני מצבים בהתאם למהירות. מקדם הגרר גבוה במעט מהאחות לבית פורשה (0.24 לעומת 0.22), כנראה מכיוון שהיא גבוהה ממנה ב-3 ס"מ.
עיצוב הפנים דומה לדגמי המותג לרבות לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), אבל יש רק מסך מגע בודד ("10.1) בעוד שלבקרת האקלים מתגים ייעודיים. מערכת ייחודית של רמקולים פנימיים וחיצוניים מבטיחים לדמות צליל נסיעה טבעי יותר מהמקובל בחשמליות.
מה אנחנו חושבים: ה-e-טרון GT צפויה להיות חשמלית מצוינת עם יכולת דינמית יוצאת דופן בעידן החשמלי, שכן היא חולקת פלטפורמה ויחידת הנעה עם החשמלית הספורטיבית הטובה בעולם. אם תהיה מרווחת ממנה מאחור ומעט פחות ממוקדת ספורט, היא עשויה להיות בחירה אפילו טובה יותר למי שמתעתד להשתמש בחשמלית הספורטיבית שלו גם לצרכים משפחתיים.
איך זה עומד בגרמניה? שם היא זולה במעט מטייקן 4S שעולה אצלנו 900 אלף שקלים. אבל פורשה החלה לשווק לאחרונה גם טייקן בסיסית במחיר נמוך משמעותית של כ-650 אלף שקל, וגם זו רלוונטית ללא ספק לתמחור. מה שמציב את היבואנית בבעיה. אנחנו מהמרים שלא תהיה לה ברירה ותג המחיר יהיה גבוה יותר ממחיר הכניסה של פורשה.