במהלך חודש פברואר האחרון מסרו היבואניות כ-25.3 אלף כלי רכב חדשים, מספר כמעט זהה (כ-200 מכוניות פחות) למספר שנמסר בחודש המקביל אשתקד, ושינוי מעודד לעומת הירידה התלולה (כ-23%) שנרשמה בחודש ינואר השנה. בסך הכל נמסרו מתחילת השנה כ-63 אלף מכוניות חדשות, לעומת כ-74 אלף בחודשיים הראשונים של 2021.
יש להזכיר כי חלק ניכר מהירידה החדה בינואר נבע מהשבתה כמעט מוחלטת של המסירות בעשרת ימי החודש הראשונים של השנה, עקב סחבת במשא ומתן בין משרדי האוצר והתחבורה. עוד יש לזכור כי גם בפברואר סובלים מרבית היבואנים ממלאי מצומצם של כלי רכב, עקב משבר השבבים ובעיות בשרשרת האספקה. אם כי חודש פברואר הוכיח שהציבור רוכש את אותו מספר כלי רכב, רק עושה זאת באולמות תצוגה אחרים.
והנהנים הגדולים מהמצב הם שלושת המותגים הבכירים בישראל, יונדאי, טויוטה וקיה, השתיים האחרונות אף עם תוצאות טובות מאשתקד. עד כדי כך, שכל מכונית שניה שעלתה על הכביש בחודש החולף שייכת לאחת מהן. טויוטה הייתה המנצחת הגדולה של פברואר עם 4,635 מכוניות חדשות, תוך שהיא מקדימה במעט את יונדאי - מובילת המכירות מתחילת השנה - שהסתפקה ב-4,257 מכוניות בחודש החולף.
קיה הוסיפה לכך עוד 3,827 מכוניות חדשות. ביחד מסרו השלוש כ-12.5 אלף מכוניות חדשות והותירו את כל שאר המותגים הרחק מאחור. בין שאר היצרניות, מאזדה, סקודה ומיצובישי היו הבודדות שמסרו אף הם מעל ל-1,000 מכוניות בפברואר.
עשרת המותגים הפופולריים ביותר בפברואר 2022
- טויוטה - 4635
- יונדאי - 4,257
- קיה - 3,827
- מיצובישי - 1,502
- מאזדה - 1,308
- סקודה - 1,188
- טסלה* - 961
- סוזוקי - 827
- סיטרואן - 815
- פיז'ו - 783
* בפרסום המקורי טסלה לא הופיעה בטבלה