בקצרה:
  • דור שלישי לרכב הפנאי של ב.מ.וו יוצג בסוף השנה
  • עם אפשרות בחירה בין בנזין, היברידי או חשמל
  • הגרסה החשמלית עם הנעה כפולה ויותר מ-400 ק"מ של טווח
האח הקטן: ב.מ.וו מפרסמת תמונות ופרטים ראשונים של ה-iX1 בניסויי נהיגת חורף בצפון שבדיה, למעשה גרסה חשמלית לדור השלישי של רכב הפנאי הקטן של ב.מ.וו שיושק בסתיו הקרוב. הוא יהיה דגם נקי מזיהום חמישי של היצרנית, ויתמודד מול מרצדס EQA, וולוו XC40 P8, אודי Q4 e-tron וג'נסיס GV60.
בשונה מקונצרן פולקסווגן ויונדאי, בהם הדגמים החשמליים מבוססים על פלטפורמה ייעודית, ב.מ.וו בוחרת (עדיין) בהסבת פלטפורמה קיימת ושיווק דגם עם אפשרות בחירה בין מגוון מערכות הנעה, סידור שהוא יעיל וזול יותר מבחינת תכנון וייצור, אבל מחייב פשרות מבחינה הנדסית ועיצובית.
רכב הפנאי הקטן של היצרנית יהיה ראשון להתבסס על פלטפורמת FAAR ייעודית להנעה קדמית של ב.מ.וו ומיני, למעשה שדרוג של פלטפורמת UKL הוותיקה שהוצגה לראשונה במיני (דור 3) לפני כמעט עשור. מהתמונות שפורסמו ניתן להבחין כי כמו שאר דגמי היצרנית, גם הוא יקבל סבכת כליות ענקית בחזית.
בנזין, היברידי או חשמל: ב.מ.וו מפרסמת פרטים טכניים חלקיים על הגרסה החשמלית, כמו טווח נסיעה שיעמוד על קצת יותר מ-400 ק"מ וכי מערכת ההנעה תהיה כפולה באמצעות שני מנועים חשמליים, אחד על כל סרן. ניתן לשער שבדומה למתחרים הישירים, הוא יוצע בהמשך גם בגרסת בסיס עם מנוע בודד שעשוי להטיב גם עם טווח הנסיעה.
מנועי הבנזין צפויים להיות המוכרים של היצרנית – שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר או ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם מערכת היברידית קלה לצמצום צריכת הדלק ופליטת המזהמים. הגרסה ההיברידית נטענת צפויה להיות דומה לזו שב-X1 היוצא עם מנוע בנזין (1.5 ליטר) שיחובר לגלגלים הקדמיים, ומנוע חשמלי שיחובר לגלגלים האחוריים מה שמאפשר בכך הנעה כפולה.
מה אנחנו חשובים: ב.מ.וו הייתה חלוצה בתחום ההנעה החשמלית עם ה-i3 מתחילת העשור הקודם, שנחשבת עד היום לפורצת דרך עם בסיס ייעודי מהפכני דאז. אבל דווקא כשהתעשייה הואצה למערכות הנעה נקיות מזיהום, ב.מ.וו נותרה מאחור.
היצע הדגמים החשמליים שלה מבוסס כולו על פלטפורמות קיימות שהוסבו להנעה חשמלית, ולא על בסיס ייעודי, כך שמבחינה עיצובית-הנדסית, המתבטאת בניצול מערכת ההנעה לטובת מקסום מרחב המחיה לנוסעים, ביצועים, טווח ונוחות נסיעה, היא עדיין נמצאת בפיגור. ה-iX1 יהיה ללא ספק תוספת חשובה לאולם התצוגה של ב.מ.וו, אבל עד שהוא ינחת שם התחרות צפויה להפוך עבורה קשה עוד יותר.