"הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים (NHTSA) חייבת להשתמש בסמכותה ולחייב את יצרנית הרכב טסלה להסיר את מערכת הנהיגה העצמאית המלאה שלה (FSD) מהמכוניות שהיא משווקת. טסלה לא אמורה הייתה לשלב את הטכנולוגיה הזו במכוניותיה. כעת יותר מ-100 אלף בעלי טסלה משתמשים בטכנולוגיה שלפי מחקרים כושלת אחת לשמונה דקות". הדובר, ראלף ניידר, מי שבמהלך 25 השנים האחרונות רץ ארבע פעמים לנשיאות ארה"ב - למרות שלא היה לו כל סיכוי. אקטיביסט מוכר למען איכות הסביבה ומי שמזוהה עם שמירה על זכויות הצרכן בארה"ב.
1 צפייה בגלריה
רכב הטסלה אחרי התאונה
רכב הטסלה אחרי התאונה
התאונה הקטלנית בוודלנדס, טקסס - "איש לא ישב מאחורי ההגה"
(צילום: רויטרס)
לפני מספר ימים כינה ניידר - מהמובילים לחקיקה בנושא בטיחות בדרכים בארה"ב כבר לפני עשרות שנים - את מערכת הנהיגה העצמאית של טסלה כ"אחד המהלכים חסרי האחריות והמסוכנים של יצרנית רכב". לדבריו על ה-NHTSA להתערב ולקבוע כי על טסלה להסיר את המערכת המדוברת. יש להדגיש כי ניידר מתייחס לגרסה המתקדמת ביותר של מערכת אוטו-פיילוט המוכרת, במסגרתה מתאפשרת נהיגה אוטונומית לחלוטין.
אוטו פיילוט היא מערכת סיוע מתקדמת שלפי טסלה אמורה להגביר את הבטיחות והנוחות מאחורי ההגה. "כאשר היא מופעלת כהלכה, מסייעת המערכת להקל על הנהג. כל מכונית טסלה המיוצרת עבור השוק האמריקאי מצוידת בשמונה מצלמות חיצוניות ויכולת עיבוד תמונה עוצמתית שמאפשרת להעניק שכבת הגנה נוספת (לנהג) באמצעות (מערכת) אוטו-פיילוט", כך טסלה.
טסלה מציעה את מערכות הסיוע לנהיגה בשלוש רמות. אוטו-פיילוט הבסיסית שכוללת בקרת שיוט אדפטיבית והיגוי אוטונומי עם שמירה על נתיב. אוטו-פיילוט מתקדמת המשתמשת בניווט מתקדם ומאפשרת להפנות את הרכב אל ומנתיבי השתלבות באופן עצמאי עם הצעה להחלפת נתיב, מעבר נתיב אוטונומי, חניה אוטומטית - בין היתר עם אפשרות לניהוג הרכב לחניה צפופה באמצעות הטלפון הסלולרי - ו"הזמנת" הרכב במגרשי חניה גדולים.
יכולת נהיגה עצמאית מלאה (FSD, Full Self-Driving) כוללת את כל התכונות המוזכרות ובנוסף נסיעה לפי תמרורים עד כדי עצירה מלאה בתמרור עצור ורמזור אדום, וצפויה לאפשר נסיעה ללא מגע בהגה ברחובות ערים.
יש להזכיר כי ב-NHTSA חוקרים זה זמן רב את השפעת אוטו-פיילוט על בטיחות מכוניות טסלה ומשתמשי דרך אחרים. בין היתר נבדק אם המערכת אינה מסוגלת לזהות רכבי הצלה מהבהבים על הכביש, זאת בעקבות מספר תאונות קטלניות בהן מכוניות טסלה שננהגו באופן אוטונומי התנגשו ברכבי הצלה על כבישי ארה"ב.