נדמה כי הביקוש לרכב חדש אינו יודע שובע. עד כדי כך שבחלק מהדגמים הוכרז על עצירת הזמנות נדירה בשוק המקומי, במקרים אחרים מתארכים זמני ההמתנה למסירה עד כדי שנה ואף יותר. ולא מדובר רק במכוניות סופר-יקרות המיוצרות שמספרים נמוכים, אלא גם בדגמי לחם וחמאה אצל אחדים מהיצרנים. לכאורה, מצב פנטסטי עבור היבואנים ומתכון בטוח לשבירת שיאי מכירה שנתיים. בפועל, שוק הרכב בישראל קטן השנה באופן ניכר לעומת אשתקד. מתחילת השנה ועד סוף חודש יולי נמסרו כ-30 אלף מכוניות פחות מהתקופה המקבילה אשתקד.
בסך הכל נמסרו בשבעת החודשים הראשונים של השנה כ-181 אלף מכוניות חדשות, לעומת 211 אלף בינואר-יולי אשתקד. בחודש החולף בלבד עלו על הכביש המקומי כ-22 אלף מכוניות חדשות, כ-4,000 פחות מאשר ביולי אשתקד.
את טבלת המכירות המקומית ממשיכה להוביל יונדאי, מהמותגים הבודדים ב-20 המובילים שמציגה גידול לעומת אשתקד (34,608, 4%+) ועשויה לשבור ב-2022 את שיא המכירות השנתי של מותג אחד - בו היא מחזיקה. עוד גדלו השנה מאזדה שתופסת את המקום הרביעי (12,207, 10%+) וסיטרואן שבמקום השביעי (6,325, 27%+) עם הצמיחה המשמעותית ביותר בעשירייה הראשונה. מרצדס ו-MG הסינית שפותחות את העשירייה השנייה מציגות אף הן צמיחה, הגרמנית עם 12% נאים והסינית עם 74% מאוד מרשימים.
ג'ילי הסינית, שישית ואחרונה בחבורה המשתפרת בין 20 המותגים הראשונים בטבלה, היא כנראה מותג המרשים ביותר ב-2022. יצרנית הרכב הסינית שמשווקת כאן בהצלחה מסחררת את הגיאומטרי C החשמלי על גרסאותיו, הפכה תוך שבעה חודשים למותג החשמלי הנמכר ביותר בישראל עם יותר מ-2,700 יחידות עד עתה, תוך שהיא מדיחה את טסלה מודל 3 מתואר זה.
אבל כאן מסתיימות פחות או יותר המחמאות בכל הנוגע לצמרת טבלת המכירות. מותגי קבוצת פולקסווגן למשל סובלים השנה מסוג של קריסת מכירות, לא פחות. סקודה שבמקום החמישי, מותג הרכב האירופאי הנמכר ביותר בישראל, מסרה מתחילת השנה פחות מ-9,000 מכוניות עם קיטון של קרוב ל-50%. סיאט שסוגרת את העשירייה הראשונה מסתפקת השנה עד עתה בכ-4,000 מכוניות חדשות, ירידה חדה של כ-60%. פולקסווגן ואודי שמכרו מעט יותר מ-2,000 מכוניות עד עתה קטנו ב-21 ו-32 אחוזים בהתאמה.
ירידה במכירות רשמה גם פיז'ו שבמקום התשיעי (4,744, 20%-), סוזוקי שבשמיני (4,832, 34%-), מיצובישי שבשישי (8,587, 9%-) ואפילו טויוטה שבמקום השני (26,363, 8%-). קיה שבמקום השלישי שומרת על כמות מכירות דומה לאשתקד (24,733).
בקטגוריית היוקרה ממשיכה מרצדס להוביל עם עליה נאה השנה של כ-12% (כ-3,700 מכוניות) הרשומה רובה ככולה להיצע הגדול ביותר של דגמים חשמליים באולמות התצוגה בישראל. אלה כ-1,000 מכוניות יותר מב.מ.וו שבמקום השני בקטגוריה (2,760, כמות זהה לאשתקד) ואודי שמסרה עד עתה 2,190).