בקצרה:
  • ה-EV6 GT תהיה המכונית החזקה והמהירה של קיה מעולם
  • עם הספק מרבי של 585 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות
  • תגיע לישראל? בינתיים ישווקו כאן רק גרסאות רגילות
ביצועים מחושמלים: ה-EV6 GT היא גרסת הקצה של המשפחתית החשמלית הראשונה של קיה. ומיד תהיה גם החזקה ביותר בהיסטוריה של היצרנית הקוריאנית, והשרירית משלושת הדגמים המבוססים על פלטפורמת E-GMP הייעודית לרכב חשמלי של הקונצרן הקוריאני. חזקה מכל גרסאות יונדאי איוניק 5 המשווקת כבר וג'נסיס GV60 שתנחת כאן בקרוב.
מערכת ההנעה כוללת שני מנועים חשמליים, קדמי (217 כ"ס) ואחורי (367 כ"ס) עם 585 כ"ס, 50 כ"ס יותר מגרסת הביצועים של ג'נסיס. יש להזכיר כי יונדאי צפויה להציג בעתיד הקרוב גרסת ביצועים (N) לאיוניק 5, ויש להניח שאף היא תציג מספרים דומים לאלה של ה-GT.
כמה היא מהירה? הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 3.5 שניות, ואלה חמש עשיריות שנייה פחות מה-GV60, ושתי עשיריות פחות מגרסת הביצועים של טסלה מודל Y. זה גם נתון תאוצה מהיר יותר מפורשה טייקן 4S (4 שניות ל-100 קמ"ש) ואודי e-tron GT (4.1 שניות). ה-GT מצוידת במצברים הגדולים של היצרנית (77.6 קוט"ש) עם טווח נסיעה של 420 ק"מ ואפשרות טעינה אולטרה מהירה (350DC) מ-10% ל-80% בתוך 18 דקות.
לא רק קו ישר: אלברט בירמן, לשעבר ראש חטיבת M של ב.מ.וו שעבר לקונצרן הקוריאני ב-2015 לתפקיד ראש מחלקת מחקר ופיתוח, אמר בראיון לאתר אוטוקאר הבריטי כי "ה-GT הראשונה של קיה הייתה הסטינגר ולפי התפיסה שלנו, GT זו לא מכונית למסלול, אלא רכב עם יכולת כיסוי מרחקים גדולים במהירות וביעילות לצד הנאה מנהיגה. ה-EV6 GT תהיה בדיוק מכונית כזו".
בירמן, שפרש מתפקידו לפני מספר חודשים ומשמש כיום יועץ חיצוני לקוריאנים, הוסיף כי "גרסת GT לא הייתה בתוכנית המקורית ל-EV6, אלא התווספה לאחר שהבנו את הפוטנציאל הגלום בפלטפורמת E-GMP. (בהשוואה לדגם הרגיל) יש מעט שינויים. יש זרוע נוספת במתלה הקדמי, עם דגש מיוחד על כיול מערכת ההגה והמיתלים לטובת שילוב בין נוחות להתנהגות".
כמו בדגמי הביצועים של טסלה, גם ה-EV6 GT תצויד במצב דריפט ייעודי שיאפשר לנתק את המנוע הקדמי ולייצר מלאכותית הנעה אחורית בלבד. אך בשונה מהמתחרה האמריקאית, לקוריאנית יש דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה שמאפשר שליטה טובה בהחלקות כוח.
מערכת הבלימה שודרגה ועל הקשר לקרקע אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S על חישוקי "21. בתא הנוסעים יש מושבים עם תמיכה משופרת בעוד מתג GT על הגלגל ההגה אחראי על כיול מערכת ההנעה, מיתלים.
מה אנחנו חושבים: ה-EV6, שזכתה לאחרונה בתחרות מכונית השנה באירופה, מסתמנת כאחת החשמליות הטובות כיום. הן בגרסאות הרגילות ואם לסמוך על נתוני קיה, כנראה שגם בגרסת הביצועים הבכירה. כדאי להזכיר גם את תג המחיר. בחלק משווקי אירופה היא זולה מטסלה מודל Y פרפורמנס (שמשווקת כעת במחיר 372 אלף שקל) ב-10-15%.
עד כמה זה רלוונטי אלינו? בהחלט, אבל לא ברור מתי. יבואנית קיה מתמקדת כעת (עדיין) בשיווק דגמי בנזין , פחות בעתיד חשמלי. נירו EV למשל, הצלחה אדירה באירופה, נחת אצלנו כשלוש שנים וחצי לאחר השקתו. ה-EV6 הוצגה לפני כשנה ושיווקה אמור היה להתחיל בסוף 2021, אך מאז נדחה פעם אחר פעם. מכונית בודדת הגיעה אמנם לצורכי תקינה, אבל עדיין אין לאנשי היבואנית מושג מתי יחל שיווקה. לא חדשות מעודדות כל כך.