בקצרה:
  • פולקסווגן אמרוק חדש על בסיס פורד ריינג'ר
  • גדול משמעותית מהדגם המוחלף
  • צפוי לנחות כאן בתחילת השנה
טייק 2 עם ארגז: האמרוק החדש הוא דור שני לטנדר של פולקסווגן, המחליף את קודמו אחרי יותר מעשור. הוא מבוסס על פורד ריינג'ר כחלק משיתוף הפעולה בין היצרניות, במסגרתו פולקסווגן מעניקה לפורד את הקאדי כבסיס לטורנאו ואילו פורד - בנוסף לטנדר - מעניקה את פלטפורמת הטרנזיט כבסיס לטרנספורטר הבא.
בהשוואה לאמרוק היוצא, החדש ארוך ב-9.5 ס"מ (535 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-17 ס"מ (327 ס"מ) ובכך הוא צפוי לאפשר מרחב מחיה טוב משמעותית ליושבים מאחור. כבסיס משמשת שלדת סולם חדשה וקשיחה יותר המאפשרת כושר העמסה (1,160 ק"ג) וגרירה (3.5 טון) משופרים. תצורת המיתלים נותרה דומה - סרן חי וקפיצי עלים מאחור, עצמות עצה כפולות וקפיצי סליל מלפנים.
דיזל, וגם בנזין: מערכות ההנעה מוכרות מהריינג'ר, טורבו דיזל עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר ובשלוש רמות הספק – 150 כ"ס או 170 כ"ס עם מגדש בודד, ו-209 כ"ס בגרסה כפולת מגדשים. המנוע החלש מכולם מחובר להנעה אחורית דרך תיבת חמישה הילוכים ידנית, ולכן לא ישווק כאן. לשני האחרים תיבת הילוכים אוטומטית (שישה יחסים ב-170 כ"ס, עשרה ב-209 כ"ס) והנעה כפולה.
בנוסף יוצע מנוע טורבו דיזל V6 בנפח 3.0 ליטר, עם 250 כ"ס וחיבור לתיבת עשרה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה. לראשונה יוצע גם מנוע בנזין מוגדש, ארבעה צילינדרים בנפח 2.3 ליטר עם 302 כ"ס, אך ספק אם הוא יעשה עליה.
פולקסווגן תציע אפשרות בחירה בין שתי תיבות העברה, לשתיהן הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח, אבל למתוחכמת יותר גם אפשרות להנעה כפולה אוטומטית לכביש רטוב או מושלג, עם העברת כוח לפנים על פי הצורך ונעילת דיפרנציאל אחורית.
מה עוד צריך לדעת: המראה נאה מבעבר, בעיקר בחזית עם סבכה גדולה, יחידות תאורת מטריקס לד ואפשרות בחירה בחישוקים קלים במידות ענק ("21). עיצוב הפנים מודרני משמעותית וכולל לוח מחוונים דיגיטלי ("8 בגרסאות בסיס, "12 בבכירות), מסך מגע גדול ("10 או "12 בהתאמה), בורר הילוכים ובלם יד אלקטרוניים. ברשימת האופציות יש ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים ומערכת מצלמות היקפיות.
גם מערכות הבטיחות עשירות משמעותית עם יכולת אקטיבית שלא הוצעה בעבר לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: האמרוק החדש גדול, נאה ומתקדם מקודמו, עם נתוני העמסה וגרירה משופרים, עוד מערכות בטיחות מתקדמות ותנאי שירות משופרים לנהג ולנוסעים. על הנייר לפחות, הוא מסמן V על כל סעיף שדרש שיפור.
בישראל? קטגוריית הטנדרים הצטמצמה משמעותית אצלנו, ניסאן נבארה לא משווק עוד ומיצובישי טריטון נמצא בערוב ימיו. כך שהמלך הבלתי מעורער של הקטגוריה - טויוטה היילקס - נותר פחות או יותר בבדידות מזהרת. אבל האמרוק, ממש כמו הריינג'ר שישווק כאן לראשונה, נראים כאיום ברור על הטנדר היפני, ואנחנו מאוד מעוניינים כבר לעמת אותם זה בזה.