מוניות אוטונומיות עם מערכות מובילאיי יגיעו גם לישראל בשנה הבאה, ראשית כנראה בגרמניה. מובילאיי הישראלית, חברת הבת של אינטל שנרכשה על-ידי ענקית הטכנולוגיה האמריקאית תמורת סכום עתק לפני מספר שנים, תשתף פעולה עם קבוצת סיקסט לטובת שירותי מוניות ניו חשמליות ואוטונומיות בגרמניה כבר בשנה הבאה, ותרחיב את הפעילות למדינות אירופיות נוספות בהמשך. כך הכריזו בכירי החברות בפתיחת תערוכת הרכב הבינלאומית הנערכת בימים אלה במינכן, גרמניה.
יש להזכיר כי זו אינה פעם ראשונה בה מובילאיי מצהירה על תחילת הפעלת שירותי הסעה שיתופיים אוטונומיים בעזרת כלי רכב חשמליים, וגם בעבר נקבה בתאריך היעד 2022. לפני כשלוש שנים הכריזה החברה הישראלית, אז יחד עם קונצרן הרכב הגרמני פולקסווגן ובשיתוף פעולה עם יבואנית מרבית מותגי הקונצרן לישראל, חברת צ'מפיון, כי תקים מיזם משותף להפעלת מוניות בעיר תל אביב. פולקסווגן כאחראית לכלי הרכב החשמלי, מובילאיי תספק חומרה ותוכנה להפעלת רכב אוטונומי באזורים מוגדרים וצ'מפיון כאחראית לכל הצד הלוגיסטי. בינתיים לא יוצא הניסוי לפועל.
כבר אז, ב-2018, התנהלו ברחבי העולם ניסויים דומים. ב-2015 הכריזה אובר על פתיחת ניסוי דומה יחד עם אוניברסיטת קרנגי מלון שבארה"ב. לטובת הניסוי ופיתוח היכולת רכשה אובר במאות מיליוני דולרים את הסטארטאפ האמריקאי Otto שעסק בפיתוח טכנולוגיות למשאיות אוטונומיות, ואשר בין מייסדיו גם הישראלי ליאור רון, מבכירי גוגל לשעבר. מאז הייתה אובר מעורבת באחת מתאונות הדרכים המפורסמות של השנים האחרונות, בה נהרגה הולכת רגל מפגיעת רכב במהלך ניסוי אוטונומי של אובר.
ניסויים דומים פועלים כבר שנים בערים נוספות מסביב לעולם. בין היתר על ידי ויימו הנעזרה באינטל לניסוי בטקסס, ולפני ימים אחדים הודיעה כי היא מתחילה להפעיל ניסוי לשירות מוניות אוטונומיות בסן פרנסיסקו. לפני כחודש ימים הודיעה יונדאי כי היא מתחילה בניסוי שירות תחבורה שיתופית אוטונומית בסנטה מוניקה שבקליפורניה ביחד עם אפטיב תחת חברת מושנל ועם מכוניות יונדאי איוניק 5 החשמליות שעלו על כבישי ישראל לאחרונה. זה יהיה אתר ניסוי חמישי במספר לחברה, המריצה פעילות דומה גם בבוסטון, פיטסבורג ולאס וגאס בארה"ב, כמו גם-בסינגפור.
אוטוX הסינית הנתמכת על-ידי ענקית המסחר המקוון אליבאבא, הודיעה לפני כשנה כי היא פותחת בניסוי מוניות אוטונומיות ללא נהג בעיר שנזן, זאת לאחר שפתחה מוקדם יותר בניסויים דומים בערים סיניות אחרות - אך בהן יושב נהג ניסוי מאחורי ההגה.