בקצרה:
  • מרצדס תציע לראשונה C קלאס סטיישן גם לשטח
  • לא רק עם מראה מותאם, גם עם מרווח גחון משופר
  • תגיע לישראל, אבל רק בהזמנה מיוחדת
סטיישן שטח: מרצדס מציגה גרסת אול-טריין, ל-C קלאס החדשה, בפעם הראשונה בהיסטוריית הדגם. זו למעשה מכונית שניה של מרצדס אחרי ה-E קלאס שמשווקת בגרסהת דומה. היא תתמודד מול וולוו V60 קרוס קאנטרי המשווקת כאן, ובאירופה גם מול אודי A4 אולרואד שלא עשתה עליה.
לאול-טריין הוצמדו מיתלים שונים המייצרים מרווח גחון נדיב ב-4 ס"מ לצד כיול שונה ומהלך מתלה ארוך יותר שאמורים לאפשר לה להתמודד עם דרכים לא סלולות. פסי פלסטיק שחור סביב למרכב מסייע להגנה בפני שריטות ומוסיף שני ס"מ לרוחב (184 ס"מ) וארבעה לאורך (475.5 ס"מ).
בורר מצבי נהיגה כולל גם שני מצבי שטח, הראשון מיועד לכורכר או חול, השני לקטעים טכניים יותר בשיתוף עם בקרת גלישה במורד. מערכת ההיגוי חוזקה על מנת לעמוד בעומסים הגדולים אך היגוי אחורי אקטיבי המוצע ב-C הרגילה, לא עשה דרכו לאול-טריין.
מה עוד צריך לדעת עליה: היצע המנועים דומה ל-C הרגילה, למעט גרסה היברידית-נטענת שלא תוצע כאן. אלו כוללים 2.0 ליטר בנזין ודיזל עם מערכת היבירידית קלה (48V) ומנוע חשמלי (20 כ"ס) המשמש כמתנע וגנרטור. יש גם תיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה.
סביבת הנהג זהה לדגם הרגיל, עם לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25 בגרסאות הבסיס, "12.3 בבכירות), מסך מגע ענק כאופציה ("11.9) או קטן יותר כציוד תקני ("9.5) המציגים גם נתוני שטח. מערכות הבטיחות דומות לרבות בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולות משופרות (תגובה לרכב עומד במהירות של עד 100 קמ"ש, 40 קמ"ש יותר מבעבר), מערכת המסתייעת במצלמות היקפיות ושומרת את הרכב במרכז הנתיב גם במהירויות עירוניות והרחבת יכולת זיהוי תמרורים (עצור ורמזור אדום).
מה אנחנו חושבים: למרות היתרונות השימושיים הטמונים בהם, דגמי סטיישן נחשבים לפחות נחשקים בשוק הרכב המקומי. אבל אם אתם שואלים אותנו, דווקא האול-טריין נראית כמעניינת ביותר לזמנים אלה, עבור מי שמחפש רכב יוקרה משפחתי ומוותר לפחות בינתיים על חשמל. חשבו רק על המנעד הענק של שימושים שהיא מסוגלת להעניק למשפחה, ועל הייחודיות שיחוו כל אלה שיבחרו בה. אהבנו.