דו"ח איגוד יבואני הרכב המתפרסם היום (ד') חושף כי שוק הרכב הישראלי ממשיך לגדול, עם כ-210 אלף מכוניות חדשות שעלו על הכביש בשבעת החודשים הראשונים של השנה, גידול של כ-50% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בחודש החולף לבדו הצטרפו לכבישי ישראל קצת יותר מ-26 אלף כלי רכב חדשים - 3,500 יחידות יותר מאשר ביולי אשתקד.
הסדר בחמישייה הפותחת נותר ללא שינוי – יונדאי (33,160) שומרת על מקומה כמובילה לפני טויוטה (28,337) וקיה (24,783). סקודה רביעית (15,908) אבל עם אחוזי הגידול (כ-30%) הצנועים ביותר מבין החמישייה.
בין המותגים הצומחים ביותר ניתן למנות את מאזדה (11,032) במקום החמישי ואת ניסאן (8,280) במקום השביעי עם צמיחה של כ-75% לכל אחת. ביניהן במקום השישי נמצאת מיצובישי (9,468) עם כמות מסירות כמעט זהה לאשתקד - אחד ממותגי הרכב הבודדים שלא גדלו השנה. בקרב התחתית של העשירייה סוזוקי (7,302) תופסת את המקום התשיעי על חשבון שברולט (7,034) שיורדת למקום העשירי.
גם בקרב מותגי היוקרה אין שינויים דרמטיים, אודי (3,240) שומרת על מעמדה לפני מרצדס (2,916) וב.מ.וו (2,743), האחרונה עם צמיחה של כ-90% לעומת כ-30% לשתי האחרות. וולוו (1,616) ולקסוס (1,317) שומרות על מקומות רביעי וחמישי בהתאמה.
שווה להזכיר כי טסלה לא מסרה החודש אף לא מכונית אחת. זאת מכיוון שמסירות המותג מתבצעות מיד עם פריקת המכוניות לנמל והחודש לא עגנה כאן ספינה עם המכוניות החשמליות של המותג.