בקצרה:
  • קיה מעדכנת קלות את גרסת הפנאי לסיד
  • בין היתר משדרגת את מערכות הבטיחות
  • שיווק מקומי בדרך, אבל רק במהלך 2023
מתרעננת: ה-X-סיד מתעדכנת, שלוש שנים לאחר הצגתה כגרסת פנאי לסיד, המוכרת יותר כמשפחתית קומפקטית עבור השוק האירופאי. השינויים הם בעיקר עיצוביים, עם פגוש קדמי שונה, יחידות תאורה אחרות מלפנים ומאחור, חישוקים חדשים ולוגו עדכני. בנוסף תציע קיה לראשונה בדגם את רמת גימור GT-ליין, עם מאפייני עיצוב ספורטיביים.
השינויים בתא הנוסעים מינוריים, עם גרפיקה שונה ללוח המחוונים הדיגיטלי ("12.3) ולמסך המגע ("10.25). חשוב יותר הוא שדרוג מערכות הבטיחות, למשל בקרת שיוט אדפטיבית המקבלת נתונים ממערכת הניווט ומתאימה מהירות בצורה מדויקת יותר לתנאי הדרך. או התרעת שטח מת אקטיבית המונעת כניסה לנתיב לא פנוי ובלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור. גם מערך המיתלים וההגה כוילו מחדש, במטרה לשפר את נוחות הנסיעה והיכולת הדינמית.
מה דומה: קיה תצייד את ה-X-סיד בשתי מערכות הנעה. בנזין מוגדש עם ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, מערכת היברידית קלה (48V) ו-160 כ"ס שעוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד.
בנוסף תוצע גם גרסה היברידית-נטענת שעדיין לא עשתה עליה. היא משלבת בין מנוע 1.6 ליטר (105 כ"ס) למנוע חשמלי (60 כ"ס), עם 141 כ"ס וחיבור לתיבת שישה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית. מצברי 8.9 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה נקי מזיהום של 48 ק"מ.
מה אנחנו חושבים: X-סיד היא אחת המכוניות היותר מוצלחות באולם התצוגה המקומי של קיה. אבל התחרות הופכת עם הזמן לקשה יותר, הן מצד משפחתיות קומפקטיות, הן רכבי פנאי קטנים וכמובן דגמים חשמליים. העדכון שעברה חביב, אך נראה שהוא צנוע מדי וספק אם יאפשר לה לשמור על מעמדה. ונחיתתה בארץ רק בעוד שנה אף היא אינה מבשרת טוב.