בקצרה:
  • אחרי עשור שברולט מחדשת את הטראקס
  • ממדים גדולים יותר, מנוע חלש יותר
  • ינחת כאן במחצית הראשונה של השנה הבאה
בחזרה לחיים: עשור אחרי שהוצג לראשונה ושנתיים אחרי שהופסק השיווק המקומי שלו, שברולט מציגה טראקס חדש. בשונה מהדור הראשון, שהיה למעשה אח תאום לאופל מוקה, השני עושה שימוש בבסיס משותף לסיקר, רכב פנאי אותו משווקת היצרנית האמריקנית עבור השוק הסיני.
בהשוואה לטראקס הקודם הממדים גדלו משמעותית. הוא ארוך ב-28 ס"מ (453.5 ס"מ), רחב ב-4.5 ס"מ (182 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-14.5 ס"מ (270 ס"מ), אבל הוא גם נמוך ב-11.5 ס"מ (156 ס"מ). תא המטען גדול בכ-200 ליטר (725 ליטר) על פי תקן SAE האמריקני. עוד נציין כי למרות שהוא מוגדר כרכב הפנאי הקטן והזול באולם התצוגה של שברולט, הוא דווקא גדול משמעותית מהטרייל בלייזר המוצב מעליו והיקר ממנו, ב-13 ס"מ באורך ו-6 ס"מ בבסיס הגלגלים.
בנזין מוחלש: מנוע בנזין מוגדש, עם שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר, מפיק 137 כ"ס, 18 כ"ס פחות מהטראקס היוצא (1.4 ליטר, ארבעה צילינדרים), אך שברולט לא מפרסמת נתוני ביצועים. החיבור הוא לגלגלים הקדמיים דרך אותה תיבת שישה הילוכים אוטומטית ותיקה. מערך המתלים שומר על תצורה זהה (מקפרסון מלפנים וקורת מתח מאחור), אבל מפסקי סרנים מורחבים (ב-2 ס"מ מלפנים ובכ-4 ס"מ מאחור) אמורים לאפשר שיפור ביכולת הדינמית.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני הוא העדכני של שברולט, עם חזית אגרסיבית ושרירית משמעותית משל הדגם היוצא. סביבת הנהג כוללת בגרסאות הבכירות לוח מחוונים דיגיטלי ("8) ומסך מגע גדול ("11), ויש גם מערכת להפחתת רעשי דרך ורוח באמצעות יצירת הד חוזר מהרמקולים.
אבזור הבטיחות כולל כציוד תקני בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב, וכאופציה בתוספת תשלום תוצע בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטחים מתים.
מה אנחנו חושבים: רכבי פנאי מכל סוג ובכל גודל זוכים לביקוש אדיר, בעיקר אלו הקטנים והקומפקטיים המהווים אלטרנטיבה למשפחתית. באירופה יש הרבה מהם, בצפון אמריקה לא ממש. לכן הטראקס החדש בהחלט יכול להוות שם אלטרנטיבה לקרוז שייצורה הופסק לפני שלוש שנים, אבל בישראל זה עשוי להיות קשה הרבה יותר. גם בגלל שהקטגוריה רווייה במתחרים סופר איכותיים מצד אחד, ומצד שני היצע רכבי הפנאי העדכני של שברולט התקשה להשתלב בה.
אם שברולט רוצה לחזור להיות רלוונטית גם מחוץ לצפון אמריקה היא צריכה להאיץ פיתוח דגמים חשמליים, קטגוריה שכיום נמצאת בחיתוליה וצפויה להפוך לליבת השוק בשנים הקרובות. בינתיים זה לא קורה וזה מותיר את הזירה בעיקר למתחרים מקוריאה, אירופה וסין.