בקצרה:
  • פורד תשווק את הטנדר הגדול שלה גם בגרסת שטח
  • עם מרווח גחון משופר וצמיגי שטח קרביים
  • המחיר יעמוד על 285 אלף שקל, כ-15 אלף שקל יותר
טנדר שטח: ה-F250 טרמור הוא גרסת שטח לטנדר הגדול של פורד, שינחת בישראל בחודש הבא, כשנתיים וחצי לאחר שהוצג לראשונה בצפון אמריקה. בשונה מגרסאות משודרגות לטנדרים ששווקו כאן בעבר והוסבו בסדנאות שטח מקומיות, כמו שברולט סילברדו או מיצובישי טריטון, הטרמור מקבל את כל השדרוגים על פס הייצור בקנטאקי.
מה יש בו: בהתאם לייעודו ככלי עבודה, השדרוג שמקבל ה-F250 טרמור צנוע יותר מזה שבוצע ב-F150 ראפטור, המיועד בעיקר ככלי פנאי. במקרה של הטנדר הגדול יש קפיצים קדמיים שונים ובולמי זעזועים משודרגים בכל ארבעת הפינות, תוך ניסיון לספק שיכוך יעיל יותר בשטח. על הקשר לקרקע אחראים צמיגי שטח קרביים מסוג גודייר דורטרק גדולים יותר ("35 לעומת "33) מאלה של הגרסה הרגילה. שינויים אלו מאפשרים מרווח גחון של 27.4 ס"מ, 5.8 ס"מ יותר, כל זאת לצד זוויות גישה ונטישה טובות במעט.
שינויים נוספים כוללים יחסי העברה קצרים יותר (3.55 לעומת 3.31) ודיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה. שאר מערכות ההנעה נותרו ללא שינוי לרבות מנוע טורבו-דיזל V8 בנפח 6.7 ליטר עם 475 כ"ס, תיבת 10 הילוכים אוטומטית, ותיבת העברה עם בחירה בין הנעה אחורית לכביש כפולה לשטח, הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל אחורית מלאה.
את הטרמור תציע היבואנית ברמת האבזור "לריאט" הכוללת ריפודי עור, כיוון חשמלי, חימום וקירור למושבים הקדמיים, מערכת מצלמות היקפית וחלון שמש. השינוי היחיד הוא מסך מגע גדול מבעבר ("12 לעומת "8). מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה על סטייה מנתיב ושטח מת.
מה אנחנו חושבים: פורד F250 נחשב לאחד מטנדרי העבודה המשובחים בהיצע, בעיקר הודות לחוסן מבני יוצא דופן, מערכת הנעה סופר-חזקה ותא נוסעים מרווח ושימושי. הביקורת העיקרית שלנו היתה כלפי נוחות הנסיעה הבלתי מתפשרת, וזו עשויה להיות נקודת השיפור המשמעותית ביותר בדגם החדש - הודות למערכת המיתלים החדשה. עד כמה הוא באמת טוב מהגרסאות הרגילות והאם הוא מצדיק את תוספת המחיר? נדע לאחר שננהג בו.