בקצרה:
  • דאצ'יה ספרינג ישווק גם בגרסה חזקה ב-20 כ"ס
  • טווח הנסיעה נותר דומה לגרסה החלשה - 230 ק"מ
  • צפוי להגיע לישראל עד אמצע השנה הנוכחית
חשמל בזול: הספרינג הוא דגם חשמלי ראשון של דאצ'יה והרכב החשמלי הזול באירופה, שזכה מאז הוצג לפני כשנתיים להצלחה אדירה עם יותר מ-100 אלף יחידות שנמכרו. ואל הגרסה הבסיסית בה נהגנו לאחרונה, עם ביצועים פושרים, הצטרפה גרסה עם מנוע חשמלי חזק יותר המעביר לגלגלים הקדמיים עוד 20 כ"ס (65 כ"ס בסך הכל).
מערכת המצברים נותרה ללא שינוי (26.8 קוט"ש), כך שטווח הנסיעה נותר צנוע מאוד - 220 ק"מ בנסיעה משולבת או 305 ק"מ בנסיעה עירונית. טעינה כמעט-מהירה (35DC) תאפשר מילוי מ-10% ל-80% בכ-40 דקות.
מה עוד צריך לדעת: הגרסה המחוזקת תשווק מעתה במקום גרסת האבזור הבכירה ששווקה עד כה בעיקר ללקוחות פרטיים, עם רשימת אבזור הכוללת בין היתר מסך מגע ("7) עם מצלמת נסיעה לאחור. גרסת הבסיס המיועדת בעיקר לחברות תחבורה שיתופית, תשווק ללא שינוי (45 כ"ס).
נזכיר כי הספרינג הוא למעשה אח תאום לרנו K-ZE, המשווק בסין מ-2019 ומיוצר במפעל בשְׁה-יֵן, אותו פס ייצור שממנו הוא מגיע לאירופה ובעתיד גם אלינו. הפלטפורמה היא הסבה של זו המשמשת את רנו קוויד, רכב פנאי קטן שהוצג לראשונה עבור השוק ההודי ב-2015, ומיועד למדינות מתפתחות.
מה אנחנו חושבים: הספרינג היה דגם ראשון שמביא את החשמל לקטגוריית מיני, דגמים המיועדים לנוע בעיקר בסביבה עירונית עם תקני זיהום מחמירים. והוא גם תוכנן מראש עבור חברות תחבורה שיתופית שצפויות להפוך בעתיד פופולריות יותר. בישראל הוא עדיין לא החתים דרכון, אך צפוי לעשות זאת במהלך השנה הקרובה. ואין לנו ספק שאם תג המחיר שתצמיד לו היבואנית יהיה דומה למחיר דגמי מיני עם מנוע בנזין, הוא יזכה כאן להצלחה גדולה.