יצרנית הרכב הגדולה בעולם מבטיחה כי תהיה יצרנית החשמליות מספר 1 תוך ארבע שנים מהיום. בשנת 2025 תייצר חברת פולקסווגן מספיק מכוניות חשמליות בשנה כדי להיות המובילה גם בתחום זה, למרות האיום המשמעותי מכיוון תעשיית הרכב הסינית, הבכורה העכשווית של טסלה וקצב מואץ של מצטרפים חדשים מכל פינות תעשיית הרכב העולמית. ועוד לא דיברנו על טסלה המבטיחה בעצמה להיות הגדולה מכולן ובינתיים לפחות, מחזיקה כך נראה בקלפים מצוינים. ב-2020 תפסו מכוניות עם מנועים חשמליים רק כ-3% מכלל מכירות פולקסווגן בעולם. ב-2030 מתכננת פולקסווגן לעמוד כבר על כ-50%.
1 צפייה בגלריה
רובוט טעינה פולקסווגן
רובוט טעינה פולקסווגן
רובוט הטעינה המקורי של פולקסווגן
"הצבנו לעצמנו יעד אסטרטגי להפוך למובילים בתחום כלי הרכב החשמליים, ואנחנו בהחלט בכיוון הנכון (להשיג זאת). כעת אנחנו עוברים לקביעת יעדי ביניים", אמר יו"ר הקונצרן הרברט דיס. בכך מתייחס דיס בין היתר לצמיחה ברווחיות הקונצרן ממכירת כלי רכב, הודות לחלוקת משאבים נכונה בין שלל מותגי הקונצרן הגרמני, בהם סקודה, אודי, פורשה, סיאט וכמובן פולקסווגן. חלק בלתי נפרד מהיעדים הם תכניות לבניית שישה מפעלי סוללות עד תום העשור הנוכחי, בין היתר בספרד ובסין.
התכניות האלה צפויות גם להעמיס על קופת הקונצרן, ולא במעט. במהלך העשור צפויה פולקסווגן להשקיע סכום המוערך בכ-150 מיליארד אירו כדי למצב עצמה כמובילה חשמלית, ולשמור על מקומה כיצרנית הרכב הגדולה עולם. להערכת אנליסטים, את היעד הזה היא אכן צפויה להשיג. זאת בזכות שילוב ייחודי בתעשייה בין משאבים עצומים העומדים לרשותה והיקף הפעילות.