בקצרה:
  • פיז'ו 3008 החדש יחשף בקרוב עם הנעה חשמלית בלבד
  • הבנזין המוכר יזכה לחיזוק חשמלי ולתיבת הילוכים חדשה
  • הערכות: רכב חשמלי ישרוד 25 שנה על הכביש
1 צפייה בגלריה
פיז'ו 3008
פיז'ו 3008
פיז'ו 3008 - יציע 700 ק"מ טווח בגרסתו החשמלית החל בשנה הבאה
(צילום: ניר בן זקן)
קדימה הסתער: פיז'ו, מיצרניות הרכב הותיקות באירופה, הציגה היום (ה') את התכנית האסטרטגית שלה למעבר לחשמל תחת הכותרת e-Lion. הבשורות לטווח הקרוב: גרסאות חשמליות חדשות שיוצגו עוד השנה ל-3008 ול-5008, לצד חיזוק מיקרו-היברידי ליתר דגמי המותג.
בטווח הבינוני תעבור היצרנית למכירה של רכבים חשמליים בלבד בשוק האירופי, עם רף עליון ב-2030 והבטחה להציג כבר בעוד כשנתיים גרסה חשמלית לכל אחד מדגמי המותג. עד לשנת 2038 מתכננת פיז'ו להשיג "נייטרליות פחמנית" - כלומר, אפס פליטות החל משלב הייצור.
כיום כולל ההיצע החשמלי של היצרנית גרסאות נטולות זיהום ל-208, ל-2008 וכן לדגמים המסחריים. בחודשים הקרובים תתחיל לשווק את הגרסה החשמלית ל-308 שכבר הוצגה, על בסיס הפלטפורמה הקיימת, עם מנוע בהספק של 156 כ"ס וסוללת 54 קוט"ש שמעניקה טווח חשמלי של 400 ק"מ.
רב המכר עובר מהפכה: במחצית השניה של 2023 יחשף דור חדש לחלוטין של רכב הפנאי פיג'ו 3008, שיתבסס על פלטפורמת STLA Medium של קונצרן סטלנטיס - פלטפורמה המיועדת להנעות חשמליות בלבד. ה-3008 החדש יוצע עם שלוש אופציות להנעה חשמלית, כולל אחת עם צמד מנועים והנעה כפולה, ויגיע לטווח מירבי של 700 ק"מ. זמן קצר לאחר מכן תוצג גרסה חשמלית גם ל-5008 הגדול יותר. לפי ההבטחה, עד 2025 תוצג גרסה חשמלית גם ל-408. יש לשים לב כי שמה של ה-508 אינו מוזכר. זמן לומר שלום?
מה עוד צריך לדעת: כל דגמי המותג המונעים בבנזין יקבלו בקרוב מערכת מיקרו-היברידית 48V. מנוע חשמלי בהספק של 28 כ"ס יוצמד למנועי ה-1.2 טורבו-בנזין המוכרים, ובמקביל תוחלף גם תיבת 8 ההילוכים הפלנטרית בתיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. בפיז'ו מבטיחים כי המערכת תספק חסכון של 15% בצריכת הדלק ותאפשר שימוש בחשמל בלבד למשך 50% מזמן הנהיגה בעיר.
החל מ-2026 תציע פיג'ו גם היגוי "על-חוט" שיתמזג בממשק משתמש חדש למערכות ההפעלה של תא הנוסעים. בגזרת הקיימות, מלבד שימוש מתבקש בחומרים ממוחזרים, היצרנית מפתיעה ואומרת כי אורך החיים של מכונית חשמלית צפוי לגדול ל-20-25 שנה, לעומת 15 שנה בממוצע למכונית עם מנוע בעירה פנימי. כדי לתמוך בכך, היא צפויה לאפשר "רענון" של חלקי פנים והחלפת ריפודים ברכב, וכן עדכוני תוכנה מאסיביים שיאפשרו שדרוגים לרכבים קיימים.
מה אנחנו חושבים: הגיע הזמן. בשנים האחרונות קבוצת פולקסווגן מוכרת חשמליות מתקדמות על בסיס פלטפורמה ייעודית, יונדאי-קיה קוצרת שבחים עם חשמליות ייעודיות, טסלה מעמיקה את האחיזה באירופה וגם הסינים מאיימים בפלישה ליבשת הישנה.
בפיז'ו-סיטרואן העדיפו בזמן הזה למכור גרסאות חשמליות עם יכולות צנועות במיוחד לדגמים המוכרים, כאשר רק לאחרונה הצליחו להגיע לטווח נסיעה תיאורטי של 400 ק"מ בחלק מהדגמים. אבל עכשיו זה ישתנה. הפלטפורמה החדשה של קונצרן סטלנטיס תאפשר להציג דגמים חשמליים עם טווח נסיעה ראוי, וכנראה שגם עם ביצועים הולמים. אם פיז'ו תשכיל לשמור גם על חוויית הנהיגה האופיינית לדגמי המותג, העתיד שלה יראה טוב יותר מאי פעם.