בקצרה:
  • אסטרה סטיישן תציע תא נוסעים ותא מטען מרווח מהאצ'בק
  • עם אותם מנועי בנזין, דיזל והיברידי נטען
  • שיווק מקומי? לא בשלב זה
מחלקת מטען: האסטרה ספורט-טורר היא גרסת סטיישן למשפחתית הגרמנית. יש לה תא מטען בנפח 608 ליטר, 186 ליטר יותר מהאסטרה האצ'בק, אבל 32 ליטר פחות מהאוקטביה קומבי. בהשוואה להאצ'בק היא ארוכה ב-27 ס"מ (464 ס"מ) עם בסיס גלגלים גדול ב-5.5 ס"מ (273 ס"מ) מה שמבטיח מרחב מחיה טוב יותר ליושבים מאחור.
הסטיישן תוצע עם אותם מנועים מההצ'בק, לרבות בנזין שלושה צילינדרים מוגדש בנפח 1.2 ליטר, טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר עם תיבת שישה הילוכים ידנית או שמונה הילוכים אוטומטית. בנוסף יוצעו גם גרסאות היברידיות נטענות על בסיס מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.6 ליטר עם מנוע חשמלי בשתי רמות הספק משולב – 180 כ"ס או 225 כ"ס. מצברי 12.4 קוט"ש אמורים לאפשר כ-50 ק"מ נקיים מזיהום.
מה עוד צריך לדעת עליה: העיצוב החיצוני דומה להאצ'בק עם החרטום העדכני של אופל, לרבות יחידות תאורת מטריקס לד עם 84 גופי תאורה בכל אחת, ואפשרות לצביעה דו-גוונית למרכב. סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול ("10 כל אחד), המאפשרים הפחתה של כמות המתגים, אך תוך שימור אלה האחראים על בקרת האקלים.
כבסיס משמשת פלטפורמת EMP2 בה עושה שימוש גם פיז'ו 308, עם קשיחות גבוהה מהאסטרה הקודמת. בנוסף מערכות המתלים וההיגוי זכו לכיול ייחודי ושונה מהאחות הצרפתייה, על מנת להעניק לה אופי דינמי יותר.
מה אנחנו חושבים: באירופה משפחתיות סטיישן זוכות לפופולריות אדירה, אבל בישראל הרבה פחות. למעשה רק טויוטה, פורד, קיה וסקודה משווקות כאן משפחתיות סטיישן.
הסטיישן של אופל נראית כמשפחתית מבטיחה, עם תא נוסעים מרווח ותא מטען גדול, לצד הבטחה לאיכויות נסיעה גבוהות ומערכת הנעה היברידית נטענת מתקדמת. אבל כנראה שלטעם הקהל המקומי היא פחות מתאימה ולכן החלטת היבואנית שלא לשווק אותה בינתיים ברורה.