בקצרה:
  • הדקאר תהיה עם מרווח גחון מוגדל וצמיגי שטח ל-911
  • המחיר כאן לפני תוספות יעמוד על 1.85 מיליון שקלים
  • רק 2,500 יחידות ייוצרו, שלוש מהן ינחתו בישראל
ספורט ושטח: ה-911 דקאר היא גרסת כאילו-שטח למכונית הספורט המפורסמת, מתחרה ישירה בלמבורגיני הורקאן סטרטו שגם היא, כמו הפורשה, תראה אבק רק בחניה לא מקורה. הייצור יוגבל ל-2,500 יחידות, שלוש מהן ינחתו כאן במחיר 1.85 מיליון שקל.
הדקאר זוכה למערכת מיתלים ייעודית המאפשר מרווח גחון נדיב בכ-5 ס"מ מ-911 רגילה, עם אפשרות להגבה נוספת של 3 ס"מ. כציוד תקני יש מוטות מייצבים אקטיביים המאפשרים מהלך מתלה ארוך יותר במהירות נמוכה, והקשחה לנהיגה במהירויות גבוהות, כולל היגוי אחורי אקטיבי. על הקשר לקרקע אחראים צמיגי פירלי סקורפיו AT אגרסיביים בעלי דופן קשיחה שמסוגלת להתמודד עם פגיעות אבנים שטח.
מה עוד צריך לדעת: מערכת ההנעה מגיעה מגרסת GTS-4, מנוע בוקסר עם שישה צילינדרים ושני מגדשים בנפח 3.0 (480 כ"ס). תיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד מעבירה את הכוח לכל הגלגלים באופן קבוע. היא תזנק ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות והמהירות המרבית שלה מוגבלת ל-240 קמ"ש (כ-70 קמ"ש פחות מה-GTS4) בגלל צמיגי השטח.
לבורר הנהיגה נוספו שני מצבים, 'ראלי' המתעדף את העברת הכוח לאחור ו'שטח' לטובת נסיעה בקרקע חלקה כמו בוץ או חול. בשני המצבים יש מערכת בקרת שיגור ייעודית המסייעת לזינוק יעיל יותר על קרקע דלת אחיזה.
היא גם נראית קרבית יותר עם פגושים שונים מלפנים ומאחור הכוללים גם אוזני גרירה, פסי הגנה סביב בתי הגלגלים וספוילר אחורי קבוע, בעוד מכסה תא המטען מלפנים עשוי קרבון כמו ב-GT3. גם תא הנוסעים דומה ל-GT3 עם צמד מושבי באקט וכלוב בטיחות. יש גם גגון ייעודי עם יחידות תאורה מלפנים ואפשרות לנשיאת 42 ק"ג עם התקנים ייעודיים לשפאלות חילוץ, ג'ריקן בנזין ושקע חשמל ייעודי.
פורשה גם תציע אפשרות לצביעה חיצונית זהה ל-911 שסיימה ראשונה בדקאר של 1984 - צבעי חברת הסיגריות רות'מנס שמימנה את קבוצת הראלי של החברה.
מה אנחנו חושבים: ה-911 היא מכונית שמשווקת במגוון הגדול ביותר בתעשייה של גרסאות מרכב-מנוע-תמסורת-הנעה, באופן שהופך אותה לכזו שמתאימה למגוון גדול של סוגי לקוחות. והדקאר נראית כגרסה המיוחדת ביותר בהיסטוריה העשירה שלה, שכן היא תאפשר לה בפעם הראשונה גם לנטוש את האספלט. כמו במקרה של רכבי הפנאי קאיין ומקאן, גם כאן אפשר להניח במידה מוחלטת של ודאות כי אף אחד מרוכשי המכונית הזו לא באמת יזניק אותה לאורך שבילי עפר עמוסי חריצים ואבנים. ובאותה מידה בדיוק ברור שלמרות תג המחיר הגבוה, הביקוש יהיה גדול פי כמה מהייצור המוגבל.