בקצרה:
  • דוגנפנג הסינית מציגה תשובה להאמר חשמלי
  • עם ארבעה מנועים חשמליים ויותר מ-1,000 כ"ס
  • ייצור סדרתי צפוי ל-2023
אל המים הסוערים: שלושה וחצי חודשים לאחר שחשפה ענקית הרכב הסינית דונגפנג את רכב השטח החשמלי המכונה "מנגשי" ("לוחם" במנדרינית), היא מפרסמת תמונות של אב-טיפוס מניסויי נהיגת שטח ראשונים. בתמונות ניתן להבחין באב-הטיפוס חוצה מעבר מים עמוק, המהווה את אחד האתגרים הגדולים בשילוב מערכת הנעה חשמלית ברכב שטח המחייבת אטימות מלאה למים.
אב-הטיפוס שומר על דמיון רב לקונספט שהוצג, שבעצמו דומה להאמר EV, וכנראה שלא באופן מקרי. לדונגפנג מערכת יחסים ארוכה עם יצרנית רכבי השטח האמריקנית, מאז החלו לייצר עבור הצבא הסיני את האמר H1, המכונה שם EQ2050. לא נפקד מקומו של גלגל רזרבי התלוי על דלת תא המטען כמקובל ברכבי שטח.
בתמונות ריגול של סביבת הנהג שפורסמו ברשת ניתן להבחין בסביבה מודרנית עם מסך מגע גדול, המאפשר מיעוט מתגים, ובורר מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה) בעיצוב מצערת של מטוס. יש גם ידיות אחיזה על קורה A לסיוע לכניסה לתא הנוסעים.
שטח חשמלי: מערכת ההנעה משלבת ארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל, בהספק כולל של 1,088 כ"ס המאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות. תצורת הנעה זו אחראית גם להכוונת מומנט (לפנים-אחור וימין-שמאל), ולכן מאפשרת הורדת כוח יעילה לגלגל בעל רמת האחיזה הגבוה יותר בנסיעה בשטח טכני.
הוא יוצע עם אפשרות בחירה בין שתי תצורות סוללה. הראשונה בקיבולת 140 קוט"ש וטווח נסיעה של כ-500 ק"מ. השנייה בקיבולת 65.8 קוט"ש עם מנוע בנזין המשמש כגנרטור מאריך טווח שעומד על 800 ק"מ.
כבסיס משמשת פלטפורמת MORA הייעודית של דונגפנג להנעה חשמלית עם התאמות שונות, לרבות הגנה משופרת על הסוללה. המתלים נפרדים מלפנים ומאחור, נתמכים קפיצי אוויר המאפשרים הגבהת מרכב והגדלת מרווח הגחון ב-10.5 ס"מ. כמו בהאמר EV, גם כאן יש היגוי לגלגלים האחוריים שמאפשר מצב "סרטן" לטובת נסיעה צדית בשטח טכני.
מה אנחנו חושבים: המעבר של תעשיית הרכב לחשמל איפשר ליצרניות הסיניות לסגור פערים על המערב ולחדור כמעט לכל קטגוריה אפשרית. דונגפנג היא הראשונה מהמזרח שנכנסת ברצינות לקטגוריית רכבי שטח חשמליים, בה נוכחים כיום בעיקר מותגים אמריקנים. כפי שזה נראה כרגע, קרב רכבי השטח בין המעצמות עשוי להיות אחד המסקרנים ביותר של תעשיית הרכב.