בקצרה:
  • קורולה GR היא יצירה רביעית בחטיבת הביצועים של טויוטה
  • עם 304 כ"ס, תיבת שישה הילוכים ידנית והנעה כפולה
  • ומה עם שיווק מקומי? כמו דומות לה, גם היא תשאר בחו"ל
הרביעית במספר: הקורולה היא דגם רביעי שעובר השבחה ב-GR (ר"ת GAZOO Racing), חטיבת הביצועים המרשימה של טויוטה, אחרי סופרה, יאריס GR ו-GR86. למי שזוכה לענוד את תג המכונית הנמכרת ביותר בעולם תוצמד מערכת הנעה שמגיעה היישר מיאריס GR הקטנה יותר. מנוע בנזין מוגדש עם שלושה צילינדרים ובנפח 1.6 ליטר, אבל כאן עם 304 כ"ס, 43 כ"ס יותר מהסופר-מיני.
הכוח עובר לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת שישה הילוכים ידנית (עם מנגנון התאמת סל"ד - 'גז ביניים' - אוטומטי) והנעה כפולה עם חלוקת כוח משתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר - "רגיל" עם 40-60 לפנים-אחור, "ספורט" עם 70-30 לטובת הגלגלים האחוריים ו"מסלול" עם 50-50. הדיפרנציאל הקדמי והאחורי מוגבלי החלקה מסוג טורסן. טויוטה לא פרסמה בינתיים נתוני ביצועים.
לא רק ביצועים: כבסיס לקורולה החמה ביותר ממשמשת גרסת ההאצ'בק, עם מרכב מחוזק בנקודות שונות - בין היתר על ידי נקודות ריתוך נוספות - על מנת לשפר את הקשיחות המבנית. נעשה שימוש בחומרים קלי משקל כמו אלומיניום למכסה המנוע והדלתות הקדמיות, או קרבון לגג, כך שהרכב שוקל 1,475 ק"ג, 75 ק"ג פחות מפולקסווגן גולף R, המתחרה הישירה בחו"ל.
שינויים נוספים מתבטאים בהרחבת מפסקי הסרנים (ב-6 ס"מ מלפנים ו-8 ס"מ מאחור), מיתלים נוקשים יותר, בלמים גדולים יותר (297-355 מ"מ לפנים אחור) וצמיגי מישלין פיילוט ספורט 4 דביקים - כולם נועדו כמובן לשיפור היכולת הדינמית.
ה-GR נבדלת מהקורולה המוכרת בחזית אגרסיבית יותר עם סבכה גדולה ופתחי אוורור בפגוש הקדמי ובמכסה המנוע, בתי גלגלים מורחבים מאכלסים חישוקי "18 שחורים ויש ספוילר בקצה דלת תא המטען עם מסיט אוויר תחתון ושלושה צינורות פליטה. מושבים ספורטיביים יציעו תמיכה נדרשת ויש גם גלגל הגה שונה עם לוח מחוונים דיגיטלי ותצוגת נתוני "אקשן". לא נפקד מקומן של דוושות אלומיניום ובלם יד מכאני שאמור לסייע להחלקת אחוריים וירטואוזית.
מה אנחנו חושבים: קורולה GR תהיה ללא ספק אחת המכוניות המלהיבות בקטגוריה שנמצאת בסכנת הכחדה, ומוכיחה שוב כי הצהרות יצרנית הרכב היפנית בדבר מיקוד מחודש בהנאה מנהיגה לא שוגרו סתם כך לתקשורת. לטויוטה יש כיום את היצע דגמי הביצועים המרשים ביותר מבין היצרניות שאינן יוקרתיות, והאחראי הישיר לכך הוא מנכ"ל הקונצרן, אקיו טויודה, חובב הגה מושבע ומי שהבטיח להביא לשינוי תדמית דרמטי הכולל 'הפסקת ייצור מכוניות משעממות'.
הקורולה GR, היצירה האחרונה בינתיים ברשימה המתארכת, תשווק בינתיים רק בצפון אמריקה. אבל גם אם תתרחב לשאר שווקי העולם, כנראה לא תגיע לישראל בצינורות הייבוא הרשמיים. כמו שאר דגמי הקצה מעוררי החשק של היצרנית, גם היא תוכל לנחות כאן רק בעזרת יבוא אישי-מקביל כלשהו. זול זה בטוח לא יהיה, אבל כנראה מאוד מסעיר.