בקצרה:
  • רכב פנאי חדש למותג הספורט האיטלקי
  • מבוסס על דגם של אלפא רומיאו
  • יגיע ארצה השנה. גרסה חשמלית רק ב-2023
חשיפה בשלבים
בדיוק שש שנים (וחודש) לאחר שהשיקה את הלבאנטה, רכב הפנאי ראשון ונחוץ מתוצרתה, מצרפת אליו מזראטי אח קטן יותר בשם גרקאלה (Grecale). רכב הפנאי היוקרתי-קומפקטי שמבוסס על אלפא סטלביו המוכר, צפוי להתמודד מול אודי Q5, ב.מ.וו X3 וג'נסיס GV70. בשלב ראשון רק בעזרת מנועי בנזין, בהמשך גם עם גרסה חשמלית. הוא צפוי להגיע ארצה כבר בחודשים הקרובים.
המרכב כולל מאפיינים מוכרים ועדכניים מבית מזראטי, לרבות סבכת חריצים עם סמל הקלשון, שלושת פתחי האוורור בכנפיים הקדמיות וסמל מזראטי על הקורה האחורית. בחזית בולטים צמד יחידות תאורה וכונסי אוויר גדולים בקצות הפגוש הקדמי. המראה מאחור שגרתי יותר, עם צמד יחידות תאורה צרות. סביבת הנהג ספורטיבית למראה עם לוח מחוונים דיגיטלי וצמד מסכים גדולים - עליון בגודל "12.3 ותחתון בגודל "8.8 האחראי על בקרת האקלים ומערכות הרכב.
מידותיו ממקמות אותו בקצה העליון של הקטגוריה. אורכו בגרסת GT עומד על 485 ס"מ, רוחבו על 195 ס"מ, גובהו 167 ס"מ ובסיס הגלגלים נמתח על פני 290 ס"מ. בהשוואה לאודי Q5 הוא ארוך ב-16.4 ס"מ, רחב ב-5.5 ס"מ, גבוה ב-5.3 ס"מ ועם בסיס הגלגלים ארוך ב-7.5 ס"מ.
מזראטי גרקאלה יוצע בשלב הראשון עם שלוש יחידות הנעה לבחירה. בחרטום גרסת הכניסה יש מנוע בנזין מוגדש בנפח 2.0 ליטרים, עם מערכת מיקרו-היברידית המוכרת גם מהגיבלי והספק מרבי של 300 כ"ס המאפשר האצה ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות. לגרסת הביניים מנוע זהה אך משודרג עם 330 כ"ס ואילו הגרסה הבכירה (טרופאו) מצוידת ב-V6 מוגדש בנפח 3.0 ליטר עם 530 כ"ס וזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות בלבד, בדרך למהירות מירבית של 285 קמ"ש.
לכל הגרסאות הנעה כפולה ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, לגרסה החזקה מכולן מערכת בלימה משודרגת ומתלי אוויר מתכווננים, שיוצעו כאופציה בתשלום ביתר הגרסאות. בעוד כשנה צפויה מזראטי להציג גם גרסה חשמלית מלאה שתענה לשם "פולגורה". היצרנית לא מפרסמת בינתיים נתונים טכניים אך כן חושפת כי היא תצויד בסוללת 105 קוט"ש ותציע מומנט מירבי של 81.5 קג"מ.

לדגמי מזראטי בקטלוג iCar