בקצרה:
  • ה-i3 הייחודית הופכת לגרסה חשמלית של סדרה 3
  • עם 285 כ"ס, כ-400 ק"מ טווח נסיעה
  • תיוצר ותשווק רק בסין
מחשמל ייעודי לחשמל רגיל: השם i3, שהוצמד בתחילת העשור הקודם לחשמלית הראשונה והמתקדמת על בסיס ייעודי של ב.מ.וו ושיצורה יפסק בקיץ הקרוב, הופכת לסדרה 3 עם הנעה חשמלית המיועדת לשוק הסיני, ושם גם תיוצר, במפעל החברה בשן-יאנג האחראי גם על הרכבת iX3. כבסיס תשמש סדרה 3 המשווקת בסין, עם מרכב ארוך ב-16 ס"מ (487 ס"מ) ובסיס גלגלים נדיב יותר ב-11.5 ס"מ (296.5 ס"מ) בהשוואה לסדרה 3 "רגילה" המשווקת כאן.
המנוע החשמלי מפיק 285 כ"ס, ההנעה אחורית והזינוק ל-100 קמ"ש מסתיים תוך 6.2 שניות, חצי שניה יותר מ-i4 בסיסית. מצברי 70.3 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה של 526 ק"מ על פי תקן סיני, כ-400 ק"מ על פי תקן אירופאי (WLTP) מחמיר וריאלי יותר. טעינה מהירה (95DC) תאפשר מילוי מ-10% ל-80% ב-35 דקות, או תוספת של כ-100 ק"מ ב-10 דקות.
מה עוד צריך לדעת: כמקובל בב.מ.וו, הבדלי המראה מול סדרה 3 צנועים, ומסתכמים בפגושים שונים מלפנים עם פתחי איוורור גדולים יותר, מסיטי אוויר מאחור במקום צינורות מפלט, סבכה כליות קדמית אטומה וחישוקים בעיצוב שונה להפחתת מערבולות אוויר מגדילות גרר וצריכת דלק. ה-i3 תקבל מערך מיתלים דומה ל-i4, אך עם התאמה נועדה לתמוך במשקל הסוללות העודף. קפיצי אוויר מאחור, כיול נוקשה יותר מלפנים וגיאומטריה שונה.
מה אנחנו חושבים: ה-i3 הייתה לא רק חשמלית יוצאת דופן, אלא גם אחת המכוניות המתקדמות לתקופתה וכזו שהקדימה את זמנה. אחרי הכל, ב.מ.וו הציגה חשמלית על בסיס ייעודי ולא כהסבה של דגם קיים כבר לפני למעלה מעשור, עם שורה של פתרונות יצירתיים ומתקדמים לתקופה. חלק גדול מהיצרניות לא הגיעו לשלב זה אפילו כיום.
אבל בב.מ.וו קפאו, הפסיקו את הפיתוח עקב נתוני מכירות נמוכים מאוד והעדיפו להשקיע את מרצם במערכות הנעה היברידיות-נטענות. ההימור היה מוטעה, וכיום מוצאת עצמה היצרנית מאחור. ה-i3 הסינית היא דוגמה טובה לכך.