בקצרה:
  • פורד קורייר החדש יהיה גם חשמלי
  • ישווק גם בגרסאות דיזל ובנזין
  • ינחת כאן במהלך שנה הבאה
מסחרי, קטן חשמלי: פורד חושפת קורייר חדש, הדגם הקטן ביותר בחטיבת המסחריות של היצרנית באירופה, והמסחרי השלישי עם הנעה חשמלית אחרי ה-E-טרנזיט וה-E-קאסטום. כבסיס תשמש פלטפורמת הפומה, וגם היצור יתבצע באותו מפעל בקריובה, רומניה.
פורד לא חושפת פרטים מלאים על מערכת ההנעה החשמלית, פרט לכך שמדובר במנוע קדמי (136 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים הסמוכים אליו. היצרנית מבטיחה כי מערכת בלימה רגנרטיבית תאפשר נהיגת "דוושה אחת" ומערכת טעינה מהירה (100DC) תאפשר מילוי מצברים מ-10% ל-80% ב-35 דקות או הוספת 87 ק"מ בתוך 10 דקות.
גם בנזין ודיזל: הקורייר יוצע גם עם מנוע טורבו-דיזל עם ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (100 כ"ס), או בנזין מוגדש עם שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר ובשתי רמות הספק - 100 או 125 כ"ס. החיבור הוא לתיבת שישה הילוכים ידנית, או שבעה הילוכים כפולת מצמד במנוע הבנזין החזק, וההנעה תהיה קדמית.
בהשוואה לקורייר היוצא, החדש ארוך ב-24 ס"מ (4.4 ס"מ), ובכך מתאפשר תא מטען גדול ב-25% (2.9 קו"ב). ניתן גם לקפל את מושב הנוסע לפנים לטובת הובלת חפצים ארוכים. כושר העמסה גבוה בכ-100 ק"ג (700 ק"ג) בעוד גרסאות הבנזין והדיזל יוצעו עם אופציה למיתלים אחוריים שונים וכושר העמסה גבוה עוד יותר (845 ק"ג). כושר הגרירה עומד על 750 ק"ג בגרסה החשמלית, 1,000 ק"ג לבנזין ו-1,100 ק"ג לדיזל.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני מרשים מבעבר עם יחידות תאורה גדולות מלפנים וסבכה ענקית עם פתחי אוורור נפתחים ונסגרים בהתאם לצורך על מנת להפחית את מקדם הגרר. סביבת הנהג מודרנית מהמקובל בדגמי הקטגוריה עם צמד מסכים ("12 כל אחד) המשמשים לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע. בגרסת החשמלית עם הגה בעיצוב שתי צלעות וידית מימינו המשמשת בורר מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה) ומפנה מקום לתאי אכסון גדולים בין המושבים.
מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: בהשוואה למתחרותיה באירופה, פורד נמצאת מאחור בכל הקשור למכוניות נוסעים עם הנעה חשמלית. אבל בתחום המסחריות החשמליות המצב הפוך. נזכיר כי מדובר בקטגוריה שזוכה כבר כיום לביקושים גבוהים שילכו ויגדלו עוד יותר בעתיד, עקב תקנות האוסרות על כניסת רכב מזהם למרכזי ערים, והביקוש הגובר להובלת סחורות.
והחדשות הרלוונטיות לנו. בשונה מהדגם הקודם, הקורייר החדש צפוי לנחות כאן בגרסתו החשמלית, אחרי הטרנזיט והקאסטום שצפויים אף הם להחתים דרכון בחודשים הקרובים. עבור חברות שליחויות יש לדגמים אלו יתרון משמעותי על גרסאות הדיזל, בעיקר בעלויות האחזקה. מעניין יהיה לגלות איזה תג מחיר יוצמד להן.