מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה, אפי רוזן, הודיע לאחרונה במפתיע על התפטרותו מהתפקיד אותו מילא במשך שש שנים. לרוזן שביקש להשתחרר מיידית מתפקידו, טרם מונה ממלא מקום והוא צפוי להמשיך בתפקידו עד אחרי חג הפסח.
רוזן היה האיש שניהל את רפורמת הפרטת מבחני הנהיגה המעשיים, שיצאה לדרך ביוזמת שר התחבורה ישראל כץ, אך גם לאחר שנתיים עדיין סובלת מבעיות רבות. זוכרים את ההבטחה לטסט בתוך 72 שעות? לא התממשה. חלק מהתלמידים מקבלים תאריך למבחן בתוך שלושה שבועות, חלקם נתקעים במערכת למשך חודש ללא מבחן, בגלל מחסור בבוחנים ובעיות תוכנה במשרד הרישוי. בנוסף, מאז נכנסה הרפורמה לתוקף, בולטת עליה מתמשכת במעורבות נהגים צעירים בתאונות קטלניות.
למרות המשבר המתמשך שמשרד התחבורה לא מצליח לפתור, החליט באחרונה משרד הרישוי לפגוע עוד יותר בתלמידים. בימים האחרונים החל המשרד לדרוש מהמורים לנמק בקשות להחלפת מועדי טסטים, והגביל את מספר ההחלפות האפשרי לשלוש, שאחריהן יחסם התלמיד לחודש ואגרת המבחן ששילם בסך 144 שקל תחולט. מהלך זה מבוצע למרות שתלמידים לא יכולים לבחור מועד שנוח להם, אלא מקבלים אחד שרירותית ממערכת המבחנים - רמת שירות בלתי נתפסת כיום. זאת למרות שרבים מהם חיילים, שלא יכולים לצפות מראש מתי יהיו זמינים.
בנוסף, המהלך יקשה מאוד על מי שלומד לרכוב על אופנועים וקטנועים, שם נבחנים בכל פעם שלושה תלמידים עם בוחן אחד. בגלל הצורך לתאם שלושה נבחנים לאותו סוג רישיון, מקובל לשנות מועדים מספר פעמים כך שיתאימו לכל הנבחנים. אפשרות זו אינה קיימת כאמור.
ממשרד התחבורה נמסר כי "השינוי בוצע לאחר בדיקה מקצועית ומעמיקה שנערכה בנושא, במטרה לשמור על רמת שירות ושקיפות לתלמידים בעת קבלת המבחן. באשר לרכב הדו- גלגלי, הנושא יבוא על פתרונו במסגרת עדכונים למערכת הטכנולוגית לביצוע מבחני הנהיגה המעשיים. אגף הרישוי מודע לבעיית 'הכלואים'. הנושא נמצא בהליכים מתקדמים שיתנו מענה הולם לבעיה".