בקצרה:
  • ג'יל עידכנה מעט מראה ואת סביבת הנהג בגיאומטרי C
  • כעת גם עם טווח נסיעה רשמי גדול במעט
  • תעלה 145 או 158 אלף שקל, בהתאם לטווח הסוללה
3 צפייה בגלריה
(צילום: נועם ריין)
רבת המכר מתעדכנת: ג'ילי מתחילה לשווק בישראל את גרסתה המעודכנת של הגיאומטרי C, מספר שבועות לאחר שנהגנו בלעדית ברכב המחודש בהשקה שנערכה לו בסין. נזכיר כי הגיאומטרי C כבשה את שוק הרכב מאז נחתה כאן בסוף 2021, עם קצב מכירות שהפתיע אפילו את האופטימיים שבאנשי היבואנית. אשתקד אף הייתה החשמלית הנמכרת ביותר, ושדרגה לבדה את המותג למקום החמישי בכלל מסירות שוק הרכב. השנה המצב שונה, והמתחרה הגדולה BYD אטו 3 מקדימה אותה בפער ניכר.
מה חדש: ההבדלים העיקריים הם עיצוביים, עם חרטום עדכני וכונסי אוויר שנוספו בפינות הפגוש. בסביבת הנהג יש מסך המגע גדול יותר ("14.6 לעומת "12.3) עם מערכת הפעלה בעברית, עדיין ללא צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto ולוח מחוונים נותר צנוע ("5). בורר מצבי הנסיעה (לפנים-אחור-חניה) הוא כעת ידית מימין להגה (חוגה בעבר), ובכך מתפנה מקום לתא אחסון נוסף.
3 צפייה בגלריה
(צילום: נועם ריין)
חשמל משודרג: מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי, עם מנוע חשמלי קדמי (204 כ"ס) ואפשרות בחירה בין שני מארזי סוללה - 53 קוט"ש (ב-145 אלף שקל) או 70 קוט"ש (ב-158 אלף שקל). הודות לתוכנת ניהול חדשה, גדל טווח הנסיעה במעט ל-359 ק"מ לסוללה הקטנה (9+) ול-485 ק"מ בגדולה (25+). גם הזינוק ל-100 קמ"ש קוצץ ב-0.7 שניות (7 שניות), אך לדברי היצרנית הוא נובע משיטת מדידה שונה. קצב הטעינה המהירה נותר זהה (70 קילוואט) עם מילוי מ-20% ל-80% ב-36 דקות.
מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור נותרה ללא שינוי, לגרסת הבסיס ריפודי עור, מצלמות חניה היקפיות, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם וחלון שמש. לגרסאות הבכירות (בתוספת 8,000 שקל) יש גם מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית עם חימום ואוורור, תצוגת נתונים עלית ומערכת שמע משודרגת של BOSE. מערך הבטיחות שודרג עם התרעה על פתיחת דלת בנוסף לבלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
3 צפייה בגלריה
(צילום: נועם ריין)
מה אנחנו חושבים: העדכון שעברה הגיאומטרי C מטפל בחלק מנקודות התורפה, העיקרית שבהן היא עיצוב חיצוני מעט אנמי, לצד שדרוג קל לסביבת הנהג. וזאת לצד שימור יתרונה בתחום טווח הנסיעה גדול מהמתחרה הישירה. אבל התחרות בשוק הרכב תהיה השנה קשה מתמיד, עם מגוון דגמים חשמליים ועדכונים לקיימים. ואם ג'ילי רוצה להדיח את BYD ולחזור כמותג לראש טבלת מכירות החשמליות, היא פשוט לא יכולה להסתפק בדגם בודד באולם התצוגה.