לאחר שמינתה את יו"ר עמותת אור ירוק והמייסד שלה, אבי נאור, ליו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הכריזה הבוקר (ד') שרת התחבורה מרב מיכאלי, גם על מינוי מנכ"ל העמותה ארז קיטה, למנכ"ל הרלב"ד. ומבחינת מיכאלי מדובר במה שעשוי להתגלות כמהלך כפול: גם הבאת שני בכירים שכבר עוסקים שנים בתחום לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שזקוקה לשיקום, וגם חיסול של הגוף האופוזיציוני העיקרי למשרד התחבורה ולמשטרה.
1 צפייה בגלריה
(צילום: רועי פלצמן, עמותת אור ירוק)

אור ירוק, שהוקמה בידי נאור ב-1997 בעקבות מות בנו רן ז"ל בתאונת דרכים, ניסתה בתחילה לפעול לצד הממסד והדהדה את מסריו. בשיא השת"פ אף מימנה העמותה ניידות לאגף התנועה, בעלות של עשרות מיליוני דולרים.
אך בהמשך, אחרי שנחשפו למחדלי משרד התחבורה, הרלב"ד והמשטרה בטיפול בתחום ובעיקר בתקופת שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ, החלו נאור והמנכ"ל הקודם של העמותה, שמואל אבואב, לבקר את הגופים שבהם תמכו עד אז. אור ירוק, יקירת הממסד בעבר, הפכה בעצמה למוקד להתקפות מצד השר כץ, שהאשים כי מטרותיה פוליטיות וכי היא ממומנת בידי חברת אובר, שעליה אסר לפעול בארץ. כץ מעולם לא סיפק הוכחות להאשמה החמורה, שהוכחשה בידי אור ירוק, ונראתה בעיקר כניסיון להטלת בוץ בגוף שביקר אותו.
גם בהמשך ביקרה אור ירוק את מצבה של הרלב"ד, את המחסור בניידות ובשוטרים באגף התנועה, אם כי המשיכה להעניק תמיכה לפרויקט הדגל שלו, מצלמות המהירות א3, גם אחרי שבית המשפט קבע שאינן אמינות.
אך אור ירוק מודל 2022 שונה מאוד מזו שהייתה בעבר. תקציבה השנתי שהגיע לשיא של 30 מיליון שקל בימים שבהם מומנה בידי אבי נאור, שהעביר לה במצטבר לאורך השנים 400 מיליון שקל, עומד כיום על 10 מיליון שקלים בלבד שהיא מגייסת מתרומות, שיתופי פעולה והדרכות שמבצעים אנשיה. מספר המועסקים במשרה מלאה בעמותה ירד מכ-50 בשיא ל-13 כעת.
דירקטוריון העמותה, שבראשו עומד כיום דוד סיני האלמוני לרוב העוסקים בתחום, יצטרך לבחור כעת מנכ"ל חדש וכיוון להמשך הפעילות. ללא הגב הכלכלי הרחב של נאור, עם גרעין מקצועי מצומצם, האתגר של גיוס בכיר בולט בתחום הציבורי או העסקי כמנכ"ל הבא יהיה מאתגר מתמיד, וישפיע על היכולת שלה לשמש גם בעתיד כגורם בולט וביקורתי בתחום.