רנו תהפוך לשתי חברות: האחת תייצר רכב חשמלי ורכיביו ותמוקם בצרפת, האחרת תעסוק במנועי בנזין, דיזל והיברידיים כמו-גם תיבות הילוכים, ותמוקם מחוץ למדינה. זאת בהכנה לקראת הפיכת המותג לכל-חשמלי באירופה עד סוף העשור הנוכחי. כך אמר לוקה דה מאו, האיש העומד בראש קונצרן הרכב הצרפתי.
1 צפייה בגלריה
רנו מגאן-E
רנו מגאן-E
רנו מגאן-E
עם זאת, דה מאו דואג להותיר פתח יציאה להצהרות מרחיקות הלכת בנוגע לחשמול מלא של המותג עד 2030. "אם התקדמות המעבר לרכב חשמלי תואט, יש לנו גם תכנית אלטרנטיבית עם רכב היברידי", אמר והבהיר כי מדובר בשלב השני ברה-ארגון של הקונצרן, עליו הכריז לפני כחצי שנה. עוד אמר אז כי בסוף העשור כ-90% מהיצע הדגמים יהיה חשמלי מלא. "עד 2030 נציג 10 דגמים חשמליים חדשים לחלוטין בכל טווח מחיר, ממכוניות עירוניות וזולות ועד רכבי ספורט", אמר.
גם מהעבר השני של האטלנטי נרקמות תכניות דומות. לדברי מקורות שונים, יו"ר קונצרן הרכב האמריקאי פורד, ג'ים פרלי, שוקל להפריד לחלוטין את פעילות הרכב הרגילה של היצרנית מדגמיה החשמליים. ובניגוד לרנו שאינה מציינת זאת, במקרה של פיירלי נטען כי מטרת פיצול עתידי היא - בין היתר - הזנקה חדה של ערך מניית החברה, בדומה לדרך בה הפכה טסלה ליצרנית רכב ששוויה מתקרב לטריליון דולר - לא רחוק מערכן של כל יצרניות הרכב הגדולות גם יחד.
כמו רנו, גם פורד הכריזה בעבר כי עד 2030 - או אף מוקדם יותר אם יהיה צורך - תעבור לשיווק כלי רכב חשמליים בלבד באירופה, אם כי בארה"ב תמשיך לשווק רכבי פנאי ורכב פרטי עם מנועי בנזין ודיזל גם לאחר מכן.