"ב.מ.וו וטסלה לא נמצאות באותה ליגה מבחינת איכות ואמינות, ויש לנו שאיפות שונות בנוגע לשביעות רצון הלקוח", כך אמר יו"ר מותג הרכב הגרמני ב.מ.וו לתקשורת הגרמנית. וזו לא הייתה פעם ראשונה בה מצא אוליבר זיפסה לנכון לזלזל במותג הרכב האמריקאי. הפעם הקודמת הייתה בתחילת השנה הנוכחית, וגם אז ציין איכות ואמינות כשני אלמנטים בהם טסלה כושלת. יש להזכיר כי מאז הפכה כבר מודל 3 ללהיט גדול עוד יותר מכפי שהייתה, עם נתוני מכירות טובים אפילו מההערכות האופטימיות ביותר בכל רחבי אירופה.
1 צפייה בגלריה
ב.מ.וו iX
ב.מ.וו iX
ב.מ.וו iX - ספינת הדגל (בינתיים) של מותג היוקרה
"טסלה אמנם צומחת במהירות הודות למחיר מופחת, אבל אנחנו לא כאלה. מטרתנו היא לאפשר לנו להתמודד בשוק הזה לאורך זמן", אמר עוד. אמירה שנתפסת כלא לחלוטין מחוברת למציאות. טסלה ייקרה את דגמיה השונים מספר פעמים בחודשים האחרונים לרבות בישראל, ובחלק ממדינות אירופה התייקרה מודל 3 בשיעור של כ-20% ואף יותר, ובכל זאת, זמן ההמתנה עבורה נמתח חודשים ארוכים קדימה.
מחד, אי אפשר להתעלם מבעיות האיכות עימן מתמודדת טסלה בכל העולם, למעשה כמעט מאז שהחלה את פעילותה. המהירות שבה זינקה חברה חסרת ניסיון מוקדם לשיווק של מאות אלפי מכוניות בשנה לצד הקמת פסי ייצור חדשים והשקעה במפעלי סוללות, וכל זאת עם מערך שיווק ושירות שונה לגמרי מהמקובל, יצרו באופן טבעי כשלים לא מעטים במוצר. כאלה שאינם מזוהים בדרך כלל עם מותגי יוקרה.
מאידך, צריך לקחת את דבריו של בכיר ב.מ.וו בפרספקטיבה ראויה. לא רק שטסלה - אותה אחת שאינה חלק מעולם היוקרה לדבריו - מהווה כנראה את האיום הגדול ביותר על ב.מ.וו כיום, היא גם חברה שהיססה ארוכות לפני שהחליטה ללכת ברצינות על חשמל. וכעת היא נאלצת להאיץ פעילות עד כמה שניתן כדי לסגור את הפער ממתחרות קלאסיות וחדשות. כאשר השיקה את ה-i3 הראשונה נחשבה היצרנית ממינכן לחלוצה. אבל זה קרה אי שם ב-2013. לא פחות משבע שנים חלפו עד שהוצג רכב חשמלי נוסף, ה-iX3.
כעת ב.מ.וו ממהרת. לאחרונה העניקה לנו טעימה ראשונה גם מה-iX וחשוב ממנה, ה-i4 החשמליות וחדשות, ובעוד חודשים ספורים היא צפויה להציג שני דגמים לא פחות חשובים, גרסה חשמלית לספינת הדגל תחת השם i7, ולצדה iX1 שיהיה למעשה גרסה כל חשמלית ל-X1 המוכר. ובכל זאת, ב.מ.וו היא גם אחת היחידות שאינה מוכנה להתחייב עדיין על הפסקת ייצור מנועי בעירה פנימית מזהמים.
אז לא, טסלה בפירוש אינה מותג יוקרה. לא אם לאיכות סביבת הנהג ותא הנוסעים יש קשר לכך. והיא כנראה גם לא תהיה כזו בעתיד. האם זה יפריע לה להיות האיום הגדול ביותר (או לפחות אחד החשובים שבהם) על מותגי הרכב הוותיקים דוגמת ב.מ.וו? בוודאי שלא.