בקצרה:
  • שברולט תציג בלייזר חשמלי בעוד שנה
  • הבסיס: פלטפורמה ייעודית לחשמל
  • המתחרים הישירים: מוסטנג מאך-E ופולקסווגן ID4
חלוצה, אבל מאחור: שברולט נחשבת לחלוצה מבין היצרניות האמריקניות עם מערכות הנעה חשמליות. למשל ה-EV1 הניסיונית מאמצע שנות ה-90, הוולט, ספארק EV ובולט שהגיעו אחריה. אבל כיום היא מוצאת עצמה מאחור מבחינת מערכות הנעה חשמליות. לא רק מול טסלה, אלא גם מול היריבה המושבעת פורד.
זה עשוי להשתנות בעתיד, אך בינתיים היא חושפת תמונה ראשונה של בלייזר EV, רכב פנאי חשמלי שיגיע לאולמות התצוגה בצפון אמריקה בעוד כשנה וצפוי להתמודד מול פורד מוסטאנג מאך-E ופולקסווגן ID4. הוא יהיה דגם חשמלי שלישי למותג, אחרי סילברדו EV ואוקווינוקס EV.
בסיס ייעודי: מלבד התמונה לא חושפת היצרנית פרטים טכניים, אותם היא שומרת להשקה מלאה בחודש הבא. מלבד השם בלייזר, רכב הפנאי החשמלי לא ישמור על קשר מכאני לגרסת הבנזין והוא צפוי לעשות שימוש בפלטפורמה הייעודית שמפתח GM, משותפת לקאדילק ליריק.
מערכת ההנעה תהיה דומה עם אפשרות בחירה בין מנוע חשמלי אחורי המעביר 340 כ"ס לגלגלים הסמוכים אליו, או עם מנוע חשמלי נוסף המחובר לגלגלים הקדמיים ותפוקה משולבת של 500 כ"ס. מצברי 100 קוט"ש יאפשרו טווח נסיעה של כ-500 ק"מ לגרסת ההנעה האחורית עם אפשרות לטעינה מהירה (190DC), והוספת כ-120 ק"מ לטווח הנסיעה ב-10 דקות.
מה אנחנו חושבים: שברולט מצטרפת באיחור למסיבת החשמליות וזה מקשה עליה להתמודד. כך שעם כל הכבוד לתכניות - שמטרת חשיפתן היא בעיקר צמצם נזקים - הבעיה לא יכולה להיעלם מעצמה. ועוד לא הגענו לשאלת השיווק בישראל, שעוד מוקדם אפילו להעלות. מצד שני, נראה כי הפלטפורמה הייעודית אותה פיתחה מרשימה מספיק כדי לאפשר לה לתכנן דגמים תחרותיים בשוק הגלובלי. אבל כאמור, עם הבטחות לא הולכים למכולת ועם תכניות לרכב חדש לא כובשים שום שוק.