בקצרה:
  • בעוד ימים ספורים תחשוף קיה את הספורטאז' ה"ישראלי"
  • עם בנזין, דיזל, היברידי והיברידי-נטען אל ללא חשמל
  • צפוי להגיע לישראל בתחילת 2022
5 צפייה בגלריה
קיה ספורטאז'
קיה ספורטאז'
קיה ספורטאז' בגרסה האמריקאית - האירופאית כמעט זהה רק קצרה יותר
האלמנט החמישי: הספורטאז' החדש שיגיע ארצה בתחילת 2022 הוא כבר דור חמישי לרכב הפנאי של קיה, ואחד מרבי המכר בשוק המקומי. בעולם הוא ישווק בשתי גרסאות. ראשונה שנחשפה כבר בחודש יוני מיועדת לשוק הקוריאני, אוסטרליה ואמריקה ותיוצר בקוריאה. השניה תוצג רשמית בתחילת השבוע הבא, מיועדת לשוק האירופי ותיוצר בסלובקיה.
קיה מפרסמת אמנם רק איורים של ספורטאז' אירופי, אך אלה ללא ספק איורים ראשוניים ודי חסרי משמעות בהתחשב בכך שהדגם האירופי כמעט זהה פרט לממד האורך הצנוע יותר וחסרונה בהתאם של שמשת צד אחורית באזור תא המטען. סביבת הנהג תהיה דומה לגרסה האמריקאית, עם לוח מחוונים ומסך מגע גדולים היוצרים מראה אחיד, מעטו מתגים פיזיים, הגה חדש ובורר ההילוכים בצורת חוגה המפנה מקום לתאי אחסון גדולים יותר.
בנזין, דיזל, היברידי והיברידי נטען: קיה תציע את הספורטאז' עם מגוון מנועים, דומים לאלה בהם מצויד יונדאי טוסון העדכני. אלו כוללים בנזין 2.0 ליטר אטמוספרי (155 כ"ס) עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית מהדגם היוצא, ו-1.6 ליטר מוגדש חדש (180 כ"ס) עם תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד. ההנעה קדמית בשניהם.
מנוע הבנזין המוגדש יוצע גם עם חיזוק חשמלי בגרסה היברידית עם 230 כ"ס, או היברידית נטענת עם 265 כ"ס ואפשרות ל-50 ק"מ נקיים מזיהום. תיבת ההילוכים בשניהם אוטומטית עם שישה יחסים, ההנעה קדמית בהיברידי, כפולה קבועה בהיברידי נטען. קיה גם תציע מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר עם 136 כ"ס ותיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד.
5 צפייה בגלריה
קיה ספורטאז'
קיה ספורטאז'
איור הספורטאז' האירופי וישראלי. חסר משמעות
5 צפייה בגלריה
קיה ספורטאז'
קיה ספורטאז'
קיה ספורטאז' אירופאי
מערכות הבטיחות המוכרות של קיה יוצעו גם כאן, לרבות בקרת שיוט השואבת נתונים ממערכת הניווט, התרעת שטחים מתים אקטיבית המונעת כניסה לנתיב לא פנוי וכמובן בלימה אוטונומית ושמירה על נתיב. עוד יוצעו בגרסאות השונות: הקרנת השטח בפינת הרכב על גבי לוח המחוונים בזמן הפעלת האיתות. קיה גם תציע כאן אפשרות להסעת הרכב לפנים-אחור באמצעות השלט לצורך כניסה או יציאה מחניה צפופה.
5 צפייה בגלריה
קיה ספורטאז'
קיה ספורטאז'
קיה ספורטאז' אמריקאי
מה אנחנו חושבים: הספורטאז' היוצא זכה להצלחה יוצאת דופן בתחילת דרכו, והיה למעשה רכב פנאי ראשון ויחיד עד כה שתפס את המקום הראשון בטבלת המסירות הכללית. הדור החדש - תאום ליונדאי טוסון המוכר - צפוי להיות טוב מקודמו מכל בחינה, אבל חייו לא יהיו קלים יותר. שכן הוא יאלץ להתמודד מול מתחרים ותיקים וחדשים ששודרגו משמעותית אף הם. החל באח לקונצרן אבל גם פיז'ו 3008 העדכני וניסאן קשקאי החדש.