בקצרה:
  • מיני החדשה תוצע (גם) בשתי גרסאות חשמליות
  • טווח הנסיעה גדל משמעותית, בין 300 ל-400 ק"מ
  • תנחת בישראל בשנה הבאה
המשך המשחק מקדים: מיני ממשיכה לחשוף תמונות ומידע אודות על דור חדש, רביעי במספר מאז עבר המותג הבריטי לידי ב.מ.וו בתחילת האלף. בניגוד לעבר, מיני תציע הפעם שתי גרסאות חשמליות, שפותחו כחלק משיתוף פעולה עם גרייט וול הסינית, וייוצרו במפעל החדש של מיני בלייפציג, מזרח גרמניה, לצד הדור הבא של הקאנטרימן.
לקופר E יהיו 184 כ"ס וסוללה בקיבולת 40.7 קוט"ש, עם טווח נסיעה של כ-300 ק"מ. נשמע לכם מעט? זה עדיין כ-70 ק"מ יותר מקופר SE היוצאת. לגרסה הבכירה - קופר SE - מנוע חשמלי חזק יותר עם 218 כ"ס וסוללת 54.2 קוט"ש שאמורה להספיק לכ-400 ק"מ. מיני צפויה להציע בעתיד גם גרסת ביצועים חשמלית תחת הכינוי המוכר JCW.
יש גם בנזין: כל הגרסאות יתבססו על פלטפורמת הנעה קדמית הוותיקה של ב.מ.וו (UKL), זו ששימשה גם את המיני היוצאת, עם שינויים והתאמות שונות לרבות בסיס גלגלים ארוך יותר, מפסקי סרנים רחבים מבעבר אך תצורת מתלים דומה (מקפרסון מלפנים, רב חיבורי מאחור). היצע מנועי הבנזין יישאר ללא שינוי, עם בחירה בין שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר בקופר, ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר בקופר S, בשני המקרים עם תוספת מערכת היברידית קלה להפחתת פליטת המזהמים.
למרות מדבקות הסוואה, המראה נותר דומה לזה המזוהה עמה כבר שני עשורים, אבל עם יחידות תאורה שונות וגדולות יותר מלפנים ומאחור וידות פתיחת דלתות מוסלקות במטרה להפחית את מקדם הגרר. סביבת הנהג תעבור שדרוג משמעותית עם תצוגת נתונים עלית במקום לוח מחוונים, ומסך מגע עגול ענק עם מתגים תחתיו במרכז הקונסולה. מיני צפויה לצייד את הדגם החדש גם במערכות בטיחות מתקדמות מאלה (המיושנות) של הדגם הנוכחי, המסתפק בבלימה אוטונומית והתרעה על סטייה מנתיב.
מה אנחנו חושבים: מיני הייתה בתחילת האלף אחד הדגמים הנחשקים בתעשייה, כשהיא מובילה אופנת רטרו מלהיבה. אבל מאז איבדה גובה ולא ממש חידשה ב-20 השנים האחרונות. לא שזה לגמרי מפתיע בהתחשב בהיעדר תחרות אמיתית. הדור החדש ינסה לשמור על ה-DNA המקורי מבחינת עיצוב ואיכויות נהיגה, תוך שדרוג הביצועים וטווח הנסיעה של מערכת ההנעה. האם זה יספיק למיני כדי לחזור למדד נחשקות גבוה בקרב קהל צעיר? ממש לא בטוח.