בקצרה:
  • דגם פנאי חשמלי ראשון לתת-מותג הפאר
  • יהיה חזק ומהודר משמעותית מהדגם הרגיל
  • השיווק בישראל: מתחילת 2024
מרצדס הציגה היום (ב') את הדגם החשמלי הראשון של תת-המותג מייבאך - EQS-SUV. כיאה למייבאך, מדובר ברמת האבזור הגבוהה ביותר של מרצדס EQS-SUV "הרגיל", ולא בדגם ייחודי בפני עצמו (בשונה מרולס רויס או בנטלי, למשל). יחד עם זאת, היא בפירוש אינה נופלת משני מותגי הפאר המוזכרים.
השינויים מבחוץ עדינים, ואין שום ספק על איזה דגם מבוסס הענק המפואר, למרות סבכה בעיצוב ייחודי, צביעה דו-גונית למרכב, סמל מרצדס המזדקר ממכסה המנוע וסמל מייבאך בירכתיים. השינוי המהותי הוא בתא הנוסעים כמובן, בעיקר בחלקו האחורי עם דיפוני עץ ועור בכל פינה. מאחור יש שני מושבים בלבד, כמובן עם חימום, אוורור, עיסוי, חימום לצוואר ולכתפיים ומסך מדיה בגודל "11.6 על גב המושב הקדמי.
בחלל התא מותקנות מצלמות זעירות לזיהוי תנועה והפעלת מערכות באמצעות הידיים (למשל העלת תאורת קריאה). בין המושבים יש קונסולה מרכזית בגימור מהודר, עם אפשרות (בתשלום נוסף) לשולחנות מתקפלים, תא קירור ואפילו כוסות שמפניה מוכספות.
עוד בסעיף שיפור הנוחות, בידוד רעשים ורעידות עדיף הודות לתוספת חומרי בידוד למרכב ולמערכת ההנעה, לרבות תכנון שונה לתושבת הדיפרנציאל הקדמי (תוספת תושבות גומי משככות). מערכת ההנעה החשמלית חזקה משמעותית ביחס ל-EQS-SUV רגיל - עם 658 כ"ס ומומנט של 96.8 קג"מ. זמן ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש 4.4 שניות, המהירות המרבית עומדת על 210 קמ"ש, וטווח הנסיעה הרשמי יהיה כ-600 ק"מ. מרצדס לא מפרטת, אך יש להניח כי גם גרסת מייבאך תשתמש בסוללת ה-107.8 קוט"ש של ה-EQS הרגיל. ההנעה הכפולה כוללת יחידת בקרה לניתוק המנוע הקדמי לחיסכון באנרגיה.
מה אנחנו חושבים: מרצדס מציעה - כבר קרוב לעשור - מהדורות מייבאך על בסיס דגמיה הקיימים, לאחר שחיסלה את תת המותג שהחל עם דגמים עצמאיים. תהליך כזה מאפשר רווחיות גבוהה משמעותית מבעבר, שכן נטען כי מרצדס הפסידה למעשה כסף על כל מכונית משני דגמי מייבאך שמכרה. בכך נשמרת מורשת הפאר של מייבאך, אך רק כגרסה על בסיס מכונית קיימת. לא שונה מהותית מחטיבת הביצועים AMG. אנחנו בעד.