בקצרה:
  • התייקרות היברידית הפכה את הבנזין לאטרקטיבית
  • עם ביצועים טובים יותר, וצריכת דלק גבוהה יותר
  • המחיר: 188 אלף שקל. ההיברידית עולה 199 אלף שקלים
בנזין במקום הייבריד: יונדאי מתחילה לשווק את הסונטה גם עם מנוע בנזין, לצד הגרסה ההיברידית הפופולארית שהתייקרה בכ-10%. מנוע 1.6 ליטר בנזין מוגדש עם 180 כ"ס (12 כ"ס פחות מההיברידית) מחובר לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית (שישה בהיברידית) ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.6 שניות, כחצי שניה מהר מההיברידית. צריכת הדלק לעומת זאת גבוהה משמעותית: 13.1 לעומת 20 ק"מ לליטר. הפער הכספי לשנה בדלק לפי קילומטראז' ממוצע, עומד על כ-2,600 שקלים.
מה עוד צריך לדעת: הסונטה ה"רגילה" תשווק בשתי רמות גימור. בסיסית עם ריפודי עור, כיוון חשמלי, חימום וקירור למושבים הקדמיים, תצוגת נתונים עלית ומשטח טעינה אלחוטי או בכירה עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), חלון שמש והקרנת השטח המת על לוח המחוונים בזמן הפעלת האיתות. במפתיע, שתי הגרסאות ישווקו כאן עם מסך מגע צנוע בגודל "8 בלבד, בעוד שבצפון אמריקה אותה מכונית משווקת עם מסך בגודל "10.25.
אבזור הבטיחות בשתי הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ופתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
מה אנחנו חושבים: הסונטה הפכה השנה למכונית הנמכרת ביותר בקטגוריה על חשבונה של סקודה סופרב. אבל התייקרות מחיר הגרסה ההיברידית שנושקת כעת ל-200 אלף שקלים הופכת אותה לפחות אטרקטיבית וצפויה לפגוע במכירות. גרסת הבנזין עשויה להיות זו שתשמור על האגף הרגיש יותר להוצאה מוטורית, ויש לה את כל הסיכויים לעשות זאת. אחרי הכל, הסונטה נהנית אמנם מיתרון הנעה היברידית משובחת, אבל גם בסעיפים אחרים אינה קוטלת קנים.