בקצרה:
- האיוניק N5 תציע יכולות גם למסלול
- עם מערכת קירור משודרגת ובלמי ענק
- חשיפה רשמית בפסטיבל המהירות של גודווד
חשמל וביצועים: יונדאי תציג את האיוניק N5, חשמלית-ביצועים ראשונה ליצרנית הקוריאנית, בפסטיבל המהירות של גודווד שייערך באמצע חודש יולי. אך כבר עתה נחשפים תמונות ופרטים נוספים מניסויי נהיגה במסלול נורבורגרינג בגרמניה, בו השלימה כ-10,000 ק"מ.
לדברי יונדאי, מטרת ניסויי הנהיגה הם לוודא שהאיוניק N5 מציגה כראוי את שלושת המאפיינים שהיצרנית מעמידה בראש סדר העדיפויות בדגמי N - יכולת דינמית גבוהה עמידות במסלול המרוצים ושימושיות ביומיום. מערכת ההנעה תשלב צמד מנועים חשמליים עם כ-600 כ"ס, הנעה כפולה וזינוק ל-100 קמ"ש בכ-3.5 שניות. מערכת קירור המנועים והסוללה שופרו על מנת לאפשר עמידות לאורך זמן, עם בורר נהיגה המאפשר בחירה בין Sprint (כוח מלא לזמן קצר) או Endurance לביצועים לאורך זמן.
יש גם מערכת המייצרת צליל מלאכותי שמדמה רעשי מנוע בנזין מוגדש והעברות הילוכים בתיבה כפולת-מצמד באמצעות מערכת של 10 רמקולים (8 בתא הנוסעים, שניים מחוצה לו).
לבלום ולפנות: מערכת הבלימה כוללת דיסקים קדמיים בגודל 400 מ"מ, הגדולים ביותר שאי פעם הוצעו בדגם של היצרנית, העשויים תרכובת ייחודית למשקל עצמי נמוך. גם הרגנרציה שודרגה ומסוגלת לפעול במקביל לפעולת הבלמים עצמם (לרבות בבלימה חזקה עם ABS).
בדומה לקיה EV6 GT, אחותה לקונצרן, גם האיוניק 5N צפויה לשלב דיפרנציאל מוגבל החלקה במנוע האחורי, אבל בשונה מהקיה עם אפשרות שליטה בכמות העברת הכוח לפנים-אחור. המיתלים הקדמיים צפויים להיות שונים מהאיוניק 5 הרגילה, עם צמד זרועות תחתונות במקום משולש המקנה גיאומטריה שונה והיגוי מדויק יותר.
על הקשר לאספלט אחראים צמיגי פירלי P-זירו, ככל הנראה מסדרת HL (ר"ת High Load) הייעודיים לרכב חשמלי, שפותחו לראשונה עבור לוסיד אייר עם יכולת עמידות במשקל גבוה בכ-20% לעומת ל-P-זירו רגילים.
בתמונות שפרסמה היצרנית ניתן להבחין בכונסי אוויר גדולים יותר בפגוש הקדמי האמורים לסייע בקירור ובמסיט אוויר בפגוש האחורי עם ספוילר גדול בקצה הגג ופנס בלימה במרכזו. סביבת הנהג תקבל מושבים קדמיים עם תמיכה משופרת מאלה של הגרסה הרגילה.
מה אנחנו חושבים: חטיבת הביצועים של יונדאי היא אחת הצעירות בתעשיה, אבל כבר הספיקה להוכיח את עצמה עם ה-i30N וה-i20N שהשתלבו בצמרת קטגוריית הקומפקטיות-חמות כבר בניסיון ראשון. החשמל אומנם מאפשרת ביצועים יוצאי דופן בקו ישר, אבל הוא גם מציב לא מעט אתגרים. מבחינת עמידות ושימור הביצועים לאורך זמן, גם בצורך לאפשר יכולת דינמית גבוהה למרות המשקל הגבוה לו אחראיות הסוללות הכבדות.
בהתחשב באיכות של ה-5, ובהצלחה של דגמי הספורט, הציפיות מהאיוניק 5N הן גדולות. עד כדי כך שיש לה סיכויים להיות מכונית שניה אחרי פורשה טייקן, שתהיה חשמלית ביצועים לא רק לקו ישר, אלא גם למסלול ולכביש המפותל.