שירות באבל בתל אביב והסביבה יתחיל בשבועות הקרובים לפעול גם בימי שישי. כך אישר באחרונה משרד התחבורה. השירות נועד במקור לשרת הגעה למקומות העבודה בימים ראשון עד חמישי, אך כעת מכירים במשרד גם בשימוש בתחבורה הציבורית לצרכי פנאי.
1 צפייה בגלריה
מיניבוס חבררת דן bubble
מיניבוס חבררת דן bubble
מיניבוס חבררת דן bubble
(צילום: חברת דן)
מאחורי ההחלטה, שתיושם מתחילת אפריל, עומדים גם עומסי התנועה המחמירים במרכז גוש דן בימי חמישי, שמתבטאים בפקקים דומים לאלה של ימים רגילים. לפי נתוני אפליקציית Waze, שיעור הנסיעות בחודש האחרון בתל אביב וברמת גן גבוה ב-10% משהיה לפני משבר הקורונה, לאחר תקופת הקלה בעומסים שנמשכה שנתיים. עם זאת משרד התחבורה עדיין לא מאשר לשירות לפעול במהלך סוף השבוע.
"המטרה היא שאנשים ימשיכו להגיע בימי שישי לחופי הים, לבתי קפה ולקניות, אבל לא יכנסו למרכז תל אביב ברכבם הפרטי", אומר איתי רוגטקה, מנהל שירות באבל, המשותף לחברת דן ול-VIA. "הפקקים ובעיקר בעיות החנייה, ואיתן מחירי החנייה, הגיעו לשיא גם בימי שישי שנחשבו עד לא מזמן רגועים יחסית".
שירות באבל הוא תחבורה ציבורית לפי דרישה: המיניבוסים שלו מכסים שטח ולא פועלים לפי מסלולים קבועים. הנוסעים מזמינים את הרכב באפליקציה, שמודיעה להם באיזה יעד קרוב יאסוף אותם רכב, ומתי. מחיר הנסיעה גבוה מבאוטובוס אבל זול יותר מאשר במונית, ונע בין 10 ל-18 שקל, בהתאם לאורך הנסיעה.
במקביל תרחיב באבל את איזורי השירות שלה, שכוללים כבר היום את רוב תל אביב ויפו, כולל אזורי התעסוקה ברמת החייל, הבורסה, יגאל אלון ומרכז ת"א, וחלקים מגבעתיים ורמת גן, גם לשכונת הארגזים בדרום ולאזורי חן בת"א, במקביל לסיום הגדלת צי הרכב שלה מ-100 ל-120 מיניבוסים, שלכל אחד מהם 10 מקומות ישיבה.
מאז פרוץ המגפה קלט באבל נהגי מוניות ומדריכי תיירות עם רשיון מתאים, שמצאו את עצמם ללא עבודה בגלל המגפה. אולם בשבועות האחרונים, עם הפתיחה המחודשת של ישראל לתיירות נכנסת, החלו מדריכי התיירות לדווח על הזמנת הדרכות מקבוצות. בבאבל בוחנים כיצד להמשיך להעסיקם במקביל, במשרה חלקית.