בקצרה:
- מרצדס חידשה את הספרינטר החשמלי
- טווח נסיעה, ביצועים ויכולת העמסה-גרירה שופרו
- צפוי להגיע ארצה ברבעון האחרון של השנה
למרות המראה הזהה, השינויים המכניים משמעותיים. מערכת ההנעה בדגם החדש כוללת מנוע חשמלי אחורי המחובר ישירות לגלגלים הסמוכים אליו, ולכן הוא מאפשר כושר העמסה גבוה יותר מהדגם היוצא בעל הנעה קדמית (4.25 טון משקל כולל, 750 ק"ג יותר), וכושר גרירה של 2 טון לעומת הדגם הקודם שלא הורשה כלל לגרור. הוא יוצע בשתי רמות הספק, 136 כ"ס או 204 כ"ס, שתיהן חזקות מהדגם היוצא (116 כ"ס). בהתאם, הביצועים צפויים להיות טובים יותר.
ארוך טווח: סידור מערכת ההנעה, עם מערכת ניהול מלפנים (מתחת למכסה הקדמי) כחלק מהקבינה, ומצברים הממוקמים במרכז השלדה (בין בסיס הגלגלים), מאפשר מרכז כובד נמוך עם חלוקת משקל מאוזנת יותר ולכן גם בטיחות דינמית גבוהה יותר. בעוד הדגם היוצא הוצע רק בתצורת ואן, מערכת ההנעה החדשה מאפשרת למרצדס לייצר אותו בתצורת מרכב נוספות לרבות טנדר חד-קבינה עם ארגז, שלדה המאפשרת מתקונים שונים ובעתיד גם גרסאות להובלת נוסעים.
מרצדס תציע אפשרות בחירה בין שלושה נפחי מצבר – 56, 81 או 113 קוט"ש. לגדולים ביותר טווח נסיעה של 400 ק"מ, פי שלושה מהדגם היוצא. טעינה מהירה (115DC) תאפשר מילוי 10% ל-80% ב-28 דקות למצברים הקטנים ו-42 דקות לגדולים. עוד מציינת היצרנית כי מערכת הניווט כאן מתקדמת כמו במכוניות הנוסעים, מאפשרת להציג את למשל את טווח הנסיעה בהתאם למצב הדרך (עומס התנועה וטופוגרפיה) וגם מציעה אפשרות לתכנון נסיעה עם התחנות האופטימליות לעצירה לטעינה מהירה.
מה אנחנו חושבים: מרצדס מככבת בקטגוריית מכוניות הנוסעים עם ההיצע הגדול ביותר בשוק של רכבים חשמליים. עם לא פחות משמונה דגמים במגוון גדלים, קטגוריות, גרסאות ומחירים. חשמול חטיבת המסחריות התנהל עד כה בעצלתיים, למרות היתרונות המשמעותיים כמו עלות תפעול נמוכה משמעותית ואפשרות לנוע במרכזי ערים גדולות לאור ההגבלות שהולכות ומחמירות. ובעוד הדגם הקודם נראה כמו פתרון זמני ומהיר, החדש בהחלט נראה ראוי ומעניין.
באירופה, ובעתיד גם אצלנו, ה-e-ספרינטר יתמודד מול פיאט E-דוקאטו ופורד E-טרנזיט, שסביר להניח יהיו זולים ממנו לרכישה. וכמו תמיד, מרצדס תנסה להצדיק את פער המחיר בתנאי עבודה טובים יותר ויכולות דינמיות-מוטוריות עדיפות. יהיה מעניין לבחון אם כך אכן יקרה.